Avatar billede juggernutt Nybegynder
21. juni 2006 - 09:50 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

hvad findes der af antivirus til UNIX

Hej Alle...

Jeg søger et antivirusprogram til UNIX, jeg har kigget mig lidt omkring, og fundet "McAfee Command Line Scanner og VirusScan for UNIX", men er det virkelig det eneste der findes, og er den god nok..??

M :O)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
21. juni 2006 - 10:03 #1
f-prot har en virus scanner til BSD som scanner efter windows vira (hvilket er det jeg gaar ud fra at du vil have) og er "relativ" billig i licens
Avatar billede juggernutt Nybegynder
21. juni 2006 - 14:57 #2
hmmm ikke helt, for der flere antivirusprogrammer til UNIX, hvis man bruger UNIX som FILserver eller eks WEBserver, og det gør jeg ikke, men som operativsystem til en OracleDatabase..!!!

M :O)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
21. juni 2006 - 15:23 #3
Hvilket formaal vil en antivirus scanner saa have ?
Eller sagt paa en anden maade, du har ikke brug for den :)
Du skal maaske hellere kigge paa f.eks. tripwire
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2006 - 02:32 #4
Principielt kan man godt få virus på Unix/Linux, men jeg har aldrig hørt
om nogen som faktisk har fået det.

Og så godt som ingen kører med antivirus.
Avatar billede juggernutt Nybegynder
26. juni 2006 - 11:01 #5
virusscanneren skal holde øje med virus til operativsystemet, og jeg ved godt at det er meget meget få virus der er lavet til UNIX/Linus, men der må da findes et eller andet..??

M :O)

PS: kigger lige på Tripwire
Avatar billede juggernutt Nybegynder
27. juni 2006 - 10:42 #6
Tripwire gav ikke rigtig noget, så Arne_V og bjornicle læg et svar og jeg deler pointene..

I øvrigt hvordan går det i Brøndby Arne.. jeg hører der skal et ny onlinesystem op og køre..??

Mvh.

M :O)

PS. har tidligere siddet hos DKE's team
Avatar billede bjornicle Nybegynder
27. juni 2006 - 10:52 #7
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2006 - 13:08 #8
svar

Jeg er flyttet fra vores danske afdeling til hovedkontoret i USA, så jeg har
ikke fingeren på pulsen i Danmark længere.
Avatar billede juggernutt Nybegynder
27. juni 2006 - 14:30 #9
tillykke med din nye job.. (som måske ikke er så nyt igen).. hvor lang tid har du planer om at være i USA..?? og hvor i USA er det egentlig..??
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2006 - 14:45 #10
mit visa er for 3 aar med mulighed for forlaengelse i yderligere 2 aar  og derefter
er der jo mulighed for greencard - nu faar vi se

Rhode Island
Avatar billede juggernutt Nybegynder
30. juni 2006 - 12:08 #11
heldige asen.. !! tillykke endnu engang
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2006 - 13:52 #12
tak