Avatar billede glonda Nybegynder
21. juni 2006 - 09:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fckeditor - hjælp - Mysql

Jeg har fået Hentet FCK editor

Men nu er det sådan at jeg gerne vil have at det man skriver i Editoren skal blive indsættet i en MySQL Database og ud på en anden side.

Men jeg kan ikke finde ud af det :(

Nogen der kan hjælpe :)
Avatar billede hjochums Nybegynder
21. juni 2006 - 09:59 #1
Når du submitter din form med Fckeditoren, har du jo indholdet i $_POST array'et.

Så kan du jo bare gemme indholdet i DB'en..

Hvis du ikke ved hvor indholdet er så prøv med en print_r($_POST); i dit PHP script.
Avatar billede glonda Nybegynder
21. juni 2006 - 10:16 #2
Det ved jeg ikke hvordan man gør. ?
Avatar billede leif Seniormester
21. juni 2006 - 10:18 #3
Hvor meget kender du til at bruge database i forvejen ?
Avatar billede glonda Nybegynder
21. juni 2006 - 10:24 #4
en del. men jeg har ikke arbejdet med Fck editor.  jeg har et cms system ´med almindelige boxse men vil skifte dem ud med editor
Avatar billede leif Seniormester
21. juni 2006 - 10:29 #5
Ligesom når du submitter fra din almindelige textarea bliver indholdet smidt i en variabel (Standard hedder den FCKEditor1, mener jeg) du indsætter i databasen.
Avatar billede hjochums Nybegynder
21. juni 2006 - 10:29 #6
På denne side står hvordan du erstatter en textarea med fckeditoren.

http://wiki.fckeditor.net/Developer's_Guide/Configuration/Built_in_File_Browser

så hvis du allerede har en side der gemmer en textarea i databasen, burde det være nemt at lave om.
Avatar billede leif Seniormester
21. juni 2006 - 10:30 #7
Hvis du altså har "hugget" koden fra deres PHP eksempler.
Avatar billede glonda Nybegynder
21. juni 2006 - 10:34 #8
Tak, det var lige det jeg manglede. har lavet cms via en bog "dreamweaver" et eller andet.