Avatar billede dar86 Nybegynder
20. juni 2006 - 20:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sende lyd

Hej, er i gang med at lave et lille chat-program hvor jeg så os vil have mulighed for at folk kan tale med hinanden, nogen der har nogle ideer, links eller andet godt til hvordan dette kan laves ??

Det skal os være sådan at 3-4 personer os kan snakke sammen, og det hele kommer til at foregå via en server.

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe :)
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2006 - 20:41 #1
Det lyder rigtigt spændende og utroligt indviklet - kan man evt. få lov til at se/hente/prøve programmet?
Avatar billede dar86 Nybegynder
20. juni 2006 - 20:47 #2
Tja der er jo ikke så meget at vise endnu da det pt faktisk kun er et chatprogram, det med lyden er jo noget jeg søger hjælp til :)
Avatar billede sjh Nybegynder
21. juni 2006 - 03:18 #3
kloge hoveder :D det kan du selv være.. :D

Hvis du lige smider din Visual Basic 6 CD-ROM i dit drev.. så mener jeg der ligger en sample med lyd gennem Internettet..

CD:\tools\unsupprt\voice

Hvis path ikke passer så søg på "voice"

Og nej du må ikke spørge mig hvordan du får den til at virke.. :D (Men den kode indviklet JA så måske du bare skulle droppe det) :D
Avatar billede dar86 Nybegynder
21. juni 2006 - 17:48 #4
sjh, kan overhovedet ikke finde det.. Heller ikke når jeg søger :/
Avatar billede sjh Nybegynder
21. juni 2006 - 20:03 #5
okææ.

1. Nu er det vel "Visual Basic 6" du bruger. ??
2. Er den den originale "Visual Basic 6" cd-rom. ??
3. Hvis.. så ligger det på din cd-rom her: \COMMON\TOOLS\VB\UNSUPPRT\VOICE
Avatar billede dar86 Nybegynder
21. juni 2006 - 20:15 #6
har \COMMON\TOOLS og så ikke mere, kan det være fordi jeg har en studie version ??
Avatar billede sjh Nybegynder
21. juni 2006 - 20:21 #7
Ja måske.. mener heller ikke man kan arbejde med Class i en studie/standard version..
ellers må jeg sende den kode til din e-mail..
Avatar billede dar86 Nybegynder
21. juni 2006 - 20:25 #8
Det må du meget gerne.. dar.glantz@gmail.com
Avatar billede sjh Nybegynder
21. juni 2006 - 20:30 #9
Avatar billede dar86 Nybegynder
21. juni 2006 - 20:45 #10
Tak skal du ha... nu har jeg lidt at kigge på :)
Avatar billede sjh Nybegynder
21. juni 2006 - 20:48 #11
Selv tak.. håber da du får noget ud af det.. :D men du skal nok bruge mange timer på det ellers kommer du sikkert ikke langt :D