Avatar billede fetmule Nybegynder
19. juni 2006 - 09:44 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Strøm på usb porte.

Hej
Jeg har en P4 1,8 Mhz med win xp pro. Når jeg slukker min pc, er der stadigvæk strøm på usb portene, er der en mulighed for at ændre det, så de også slukkes?
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2006 - 10:10 #1
Er det kun mig der syntes at det lyder lidt mærkeligt??? Øh, jeg tror altså ikke der skal være strøm andre steder end i strømforsyningen når du har slukket din pc!
Avatar billede frankeman Nybegynder
19. juni 2006 - 10:16 #2
det er der mange pc´er som har, en løsning er at bruge en ps2 til usb adapter.
Avatar billede fetmule Nybegynder
19. juni 2006 - 10:28 #3
frankeman>> men jeg bruger de 2 ps2 porte jeg har til mus og tastatur.
Jeg vil da mene det kan lade sig gøre et eller andet sted, har kikket lidt i bios, og kontrolpanel, uden held.
Avatar billede plundborg Nybegynder
19. juni 2006 - 11:07 #4
USB enheder kan bl.a bruge til at vække en PC som. Microsoft har et længere skriv om dette, der kan læses på:
http://download.microsoft.com/download/e/b/a/eba1050f-a31d-436b-9281-92cdfeae4b45/USB-HC_PwrMgmt.doc
Avatar billede thov Forsker
19. juni 2006 - 11:38 #5
Prøv at disable 'Legacy USB support' i BIOS.
19. juni 2006 - 12:08 #6
Avatar billede fetmule Nybegynder
19. juni 2006 - 12:18 #7
dr1>> jeg kan fint huske jeg havde det problem med en el-spareskinne engang. men fik det aldrig løst, jeg vil undersøge nærmere i bios, og vende tilbage.
Avatar billede fetmule Nybegynder
19. juni 2006 - 13:09 #8
Nå det ser ikke ud som jeg har muligheden for at disable "legacy USB support" i bios.
Avatar billede john.doe Nybegynder
19. juni 2006 - 15:33 #9
På mange er der jumper der skal flyttes så strøm på usb også slukker når pc slukker
Den er sat til altid on for at wake on usb er en mulighed.
Avatar billede john.doe Nybegynder
19. juni 2006 - 15:33 #10
På mange bundkort
Avatar billede fetmule Nybegynder
19. juni 2006 - 18:17 #11
john.doe>> jeg tjekker like manualen til bundkortet, og vender tilbage.
Avatar billede fetmule Nybegynder
19. juni 2006 - 21:00 #12
Jeg har kikket i manual og på bundkort, og kan ikke finde nogle steder, hvor det skulle være muligt at flytte nogle jumpere for at slukke usb porte. Mit bundkort er et: P4S5MG/651, med northbridge SIS651 og Southbridge SIS 962L chipset.
http://www.fryssupport.net/p4s5mg.cfm
Avatar billede fetmule Nybegynder
20. juni 2006 - 22:35 #13
Resultatet må være, at jeg accepterer at mit bundkort ikke understyter muligheden, for at disable power på min usb porte, men så kan jeg jo altid slukke på vægen, efter at have lukket pc'en ned :-)'
frankeman >> takker for råd omkring ps2 - usb adapter.
john.doe >> takker for focus på bundkort.

Så er det lige points fordeling ???