Avatar billede wizzd Nybegynder
18. juni 2006 - 02:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tastatur problemer - kaffe

Hejsa

Det uheldige er sket,,, jeg har spildt kaffe i tastaturet på min bærbare og nu virker min punktum tast ikke (så derfor undskyld på forhånd for at jeg ikke bruger punktum i dette indlæg, men kommaer i stedet)
Hvordan, hvorfor og hvorledes er irrelavant, så vi går direkte til problemet;)

Problemet består i, at min computer hænger i opstarten (efter bios load og mem test, før load af windows), Det gør den ca 30 sek hvorefter den siger et højt kort bip og fortsætter med loade windows,,, Jeg kunne godt tænke mig at vide om det er mit tastatur den er galt med (dvs årsagen til den hænger) eller om computeren har taget skade,,,

Jeg har haft den skilt ad og fandt ikke kaffe på mainboardet,,,

Derfor,,, er der nogen der kender til et program der er i stand til at teste dette? Jeg har googlet uden held, og har heller ikke umiddelbart mulighed for at låne et tastatur,

MVH
Daniel
Avatar billede wizzd Nybegynder
18. juni 2006 - 02:10 #1
Lige en tilføjelse faktisk kunne jeg godt tænke mig et program der er i stand til at teste alle computerens komponenter,,,
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2006 - 11:12 #2
hvad skal programmet teste..?
Du kan se i enhedshåndterig, om der er udråbstegn, ved noget a´ hardwaret.
det program man umidelbart kommer i tanke om er dette.-> http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml

Men det er mere til at konstatere hvilket hardware maskinen indeholder.
Der da også nogle test´s, på hd og ram.
Du kan prøve at klikke din tast af, og rense den..
Avatar billede wizzd Nybegynder
18. juni 2006 - 14:19 #3
jeg kunne godt tænke mig at programmet testede om alt i computeren virker som det skal for at se om der er røget væske ned på noget print og har ødelagt noget...

Takker for linket... vil kigge på det imorgen - er ved at læse til examen så der er ikke lige tid til andet.

Jeg prøver lige at klikke tasten af - havde ellers kigget  efter om det kunne lade sig gøre men kom til den konklusion at jeg ikke med sikkerhed kunne sige om det er meningen at man skal kunne det... Det er en Acer Travelmate 8003.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2006 - 15:21 #4
smider svar, hvis det forhåbenligt blot var det..O)
Avatar billede wizzd Nybegynder
18. juni 2006 - 19:23 #5
... desværre; der sidder en gummikappe over den kontakt som aktiverer tasten og den kan jeg ikke komme ned til... tror det er et nyt tastatur desværre... med mindre nogen kender til en måde at få den af uden at ødelægge det?
Det er heller ikke til at sige om det vil hjælpe - det kan jo være der er sket en kortslutning elle noget...
Avatar billede wizzd Nybegynder
22. juni 2006 - 23:11 #6
programmet virkede ikke til det jeg skulle bruge det til sorry...

Jeg har besluttet at jeg forsøger at sende den til rma - måske vi de tage den:)

takker for svarene
Avatar billede wizzd Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:30 #7
tager dem selv