Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. juni 2006 - 21:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilgå server

Hejsa

Jeg sidder i en virksomhed, hvor de har et 2003 domæne med en Exchange 2003 server. Jeg er oprettet på domænet, men når jeg forsøger at sætte Outlook op mod Exchange serveren, får jeg at vide, at min bruger ikke eksisterer !?

Jeg eksisterer som bruger, og jeg har bare kopieret en af de andre, som der er i virksomheden, men uden held.

Nogle, der har en ide til, hvad der kan være i vejen og hvad jeg eventuelt selv kan gøre ved mit problem ?
Avatar billede leif Seniormester
16. juni 2006 - 23:14 #1
Er der oprettet en Exchange bruger ? Mener ikke som standard at du bliver oprettet på Exchange fordi du får en AD bruger. (Længe mellem jeg roder med Exchange så tilgiv min rustne kommentarer)
Avatar billede martinowitz Nybegynder
16. juni 2006 - 23:23 #2
Hmmmm, der bliver jeg dig svar skyldig.

Har du en ide om, hvordan jeg checker det ??

Det er Exchange 2003.
Avatar billede janius Nybegynder
17. juni 2006 - 10:04 #3
Der skal være Exchange System Tools installeret for at kunne oprette en mailboks og lave andre exchange relaterede ting på serveren. Som standard er System Tools installeret på Exchange serveren. Prøv fra denne at starte active directory users and computers, højreklik på din bruger og se, om der er et punkt der hedder exchange tasks. Vælg dette så kan du herfra vælge create mailboks.

Hvis ikke det er det må der være noget andet galt, men jeg tror nu det vil hjælpe.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
17. juni 2006 - 17:24 #4
Jeg havde en postkasse, men slettede den, og oprettede den på ny. Det hjalp.

Til gengæld har jeg en bruger, der ikke kan sende til flere af brugerne i virksomheden. Han får at vide, at brugeren ikke findes på domænet, men alle andre kan sende til vedkommende ?

Og så har jeg en bruger, som ikke optræder i den globale adressebog, hvad kan være galt der ?

Jeg administrerer normalt ikke Exchange, så det er helt nyt for mig. Overvejer at købe en bog om emnet :-D
Avatar billede martinowitz Nybegynder
10. juli 2006 - 12:25 #5
Spm. lukkes. Exchange var fejlopsat af tidligere ansat.