Avatar billede morten_2000 Nybegynder
16. juni 2006 - 11:53 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Søger en god samt gratis firewall!

Søger en god samt gratis firewall! Hvor kan jeg downloade sådan en der kan køre sammen med Norton Antivirus
Avatar billede james_t_dk Juniormester
16. juni 2006 - 12:10 #1
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
16. juni 2006 - 12:21 #2
har prøvet den frie version men kan ikke få den den til at virke
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. juni 2006 - 21:05 #4
http://www.goldtach.com/

Nem og bekvem. Gratisversionen er fuldt tilstrækkeligt, og sløver ikke maskinen. Der er en dansk sprogpakke til den, du kan hente
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. juni 2006 - 01:52 #5
Du kan finde de bedste gratis firewalls på Pricelessware's side: http://www.pricelessware.org/thelist/sec.htm#Firewall

På den side er der 3 forskellige: Agnitum, Kerio og ZoneAlarm

Jeg kan anbefale Kerio. Det virker udmærket, tager kun få ressourcer og er ikke "forvokset". Simpelt og effektivt. ZoneAlarm synes jeg er lidt for poppet og tungt, men det er bare min mening.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juni 2006 - 16:20 #6
Underlig du ikke kan få Zonealarm til at virke. Enig med james_t_dk, Det er nok
den bedste freeware firewall, og bliver rost ved test.
På det link som old-faithful har lagt, finder du også WinPatrol, det er et godt
program, som overvåger, når nye filer starter op, for første gang. Så har man
mulighed for at stoppe dem.
Men ikke et ondt ord om Kerio, kender den ikke.
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
20. juni 2006 - 14:01 #7
kan ikke få zonealarm til at køre sammen med norton antivirus
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juni 2006 - 14:57 #8
Så er det nok Norton, som er den skyldige, den er der flere programmer,som har
problemer med. Men måske den nyeste program opdatering kan hjælpe?
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
20. juni 2006 - 15:05 #9
det er gjort men virker stadigf ikke
Avatar billede off-line Nybegynder
20. juni 2006 - 15:11 #10
Du kunne prøve at spørge på Norton antivirus dk. Måske de ved noget?
http://www.symantec.com/region/dk/product/nav_index.html
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
20. juni 2006 - 15:24 #11
har prøvet at installere zonealarm igen, den skriver: Windows kunne ikke få adgang til den angivne enhed, sti eller fil. Du har muligvis ikke de nødvendige rettigheder til at få adgang til elementet.. Hva betyder det. er logget ind som admin på min comp
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. juni 2006 - 16:14 #12
Den nyeste version af Zonealarm gør det der på nogle maskiner, fordi de har ændret på hvordan den håndterer rettigheder. Du kan løse det ved at afinstallere den, og hente denne version, som også er relativt ny (fra Marts måned)  http://download.zonelabs.com/bin/free/1012_zl/zlsSetup_61_744_000_en.exe
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
20. juni 2006 - 16:52 #13
det gjorde jeg og det virkede :)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
20. juni 2006 - 17:30 #14
Godt at høre :). Så har du ihvertfald en god og gratis firewall
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
02. december 2006 - 13:21 #15
Tak for point.

Iøvrigt så er problemet med rettighederne løst nu, så du kan roligt opdatere til nyeste version.
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
02. december 2006 - 13:26 #16
okay men har fået en norton der kan det hele ;)