Avatar billede nhe Nybegynder
16. juni 2006 - 09:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flash 8 i frontpage - begynder

Jeg her downloadet Flash 8 trial fra adobe og lavet min første flash banner. Herefter har jeg indsat den på et web-site lavet i Frontpage 2003 ("indsæt film i Flash-format").

Når jeg åbner web-site på min egen PC (hvor Flash 8 er installeret) fungerer det perfekt. Åbner jeg det på en anden PC hvor Flash 7 ligger (formentlig fra første gang den har tilgået en side med flash) starter filmen i banneret ikke.

Kan flash 7 ikke afspille flash 8 filen? Hvis ikke - kan jeg gemme banneret i Flash 8 så det kan?
Avatar billede mat Nybegynder
16. juni 2006 - 10:01 #1
Gå ind under "file" > "publish settings", vælg "flash" fanebladet og tjek hvad "version" står til, og ændr den evt til den version du vil publisere til.

mvh mat
Avatar billede nhe Nybegynder
16. juni 2006 - 10:26 #2
Kanon! tak for dit svar (send svar for point)! Hvilken version er rimelig at vælge? Hvad kan man antage at browsere har i dag?
Avatar billede nhe Nybegynder
16. juni 2006 - 11:11 #3
Lige et tillægsspm: Når jeg kører curseren hen over flash-banneren vises der en ramme som så forsvinder når jeg klikker på den. Hvordan fjerner jeg den med det samme?
Avatar billede sorenbs Nybegynder
16. juni 2006 - 11:19 #4
Det skyldes at at microsoft har tabt en patentsag.

Læs mere om det her:
http://www.adobe.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=7779d219&pss=rss_flashplayer_7779d219
Avatar billede skovge Novice
16. juni 2006 - 11:24 #5
Mht. rammen så kig her:

http://www.eksperten.dk/spm/709739
Avatar billede mat Nybegynder
16. juni 2006 - 11:58 #6
Hermed et svar :)

Med hensyn til player udbredelse så klik lidt rundt på flash's egen site, de har tal derinde. Jeg ved ikke hvordan udbredelsen er idag.

mvh mat
Avatar billede nhe Nybegynder
16. juni 2006 - 12:25 #7
Så kører det som det skal - tak til alle!