Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. juni 2006 - 00:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan ikke surfe nettet og have VPN åbn samtidigt

har lige lavet en vpn forbindelse til arbejdet (windows vpn klient) og det gik også fint nok - jeg har adgang til det andet netværk!

...problemet er bare at når der er flueben i "use default gateway on remote network" så ryger alt trafik igennem VPN forbindelsen og det gør tingende *meget* langsomme!

Fjerner jeg fluebenet, så logger den stadig på med VPN, men jeg har ikke adgang til noget i den anden ende - men nu virker nettet til gengæld igen med fuld hastighed!

Det virkede fint med firmaet gl. router, selv om fluebenet ikke var sat virkede begge ting fint!

Jeg har prøvet at søge lidt på nettet - måske jeg var på samme "sub_net" med den gl router og nu er jeg på et andet "sub_net" altså jeg skal være inden for den samme range for at det virker?

Jeg vil bare gerne have dette bekræftet inden jeg skifter IP nr. på hele netværket! :(

jvf.
http://www.microsoft.com/technet/community/columns/cableguy/cg1003.mspx

"http://www.microsoft.com/technet/community/columns/cableguy/cg1003.mspx"
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. juni 2006 - 00:24 #1
den glemte vist min "copy buffer"
When the Use default gateway on remote network check box is cleared, a default route is not created; however, a route that corresponds to the Internet address class-based network ID of the assigned IP address is created. For example, if the address assigned during the connection process is 10.0.12.119, the Windows 2000, Windows XP, and Windows Server 2003 VPN client creates a route for the class-based network ID 10.0.0.0 with the subnet mask 255.0.0.0.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. juni 2006 - 00:26 #2
det skal lige sige at netværket er på et 192.168.0.x net... ...så jeg er nok nødtil at skifte til at 10.0.0.x ikke?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
17. juni 2006 - 02:23 #3
lukker...