Avatar billede speedy2000 Nybegynder
09. maj 2001 - 21:43 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

En lille hurtig ting :o)

Er der ikke lige én der kan lave et sætning i php der søger for, at siden opdateres når den læses ind (som at trykke på refresh / opdater i browseren)  ??
Avatar billede parazite Nybegynder
09. maj 2001 - 21:46 #1
<?
header(\"Pragma: no-cache\");
header(\"Cache-Control: no-cache\");
header(\"Cache-Control: no-store\");
?>
Avatar billede claus_w Nybegynder
09. maj 2001 - 21:46 #2
Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål. Når en side indlæses - vil det så ikke også sigde at den opdateres?
Avatar billede qzar Nybegynder
09. maj 2001 - 21:47 #3
<?
header(\"Pragma: no-cache\");
header(\"Cache-Control: no-cache\");
header(\"Cache-Control: no-store\");
?>
Avatar billede parazite Nybegynder
09. maj 2001 - 21:47 #4
Smid dette ind som det allerførste på din side, så henter browseren en ny version fra serveren hver gang siden besøges. ;)
Avatar billede codebase Praktikant
09. maj 2001 - 21:47 #5
$msg=\"<meta http-equiv=\\\"Refresh\\\" content=\\\"4;url=$next\\\">\";

så skal $next indeholde en http:// sti

_codeb@se.
Avatar billede ghanic Nybegynder
09. maj 2001 - 21:48 #6
Ovenstående vil sikkert virke med de fleste browsere, men nedenstående virker med flest:

header(\"Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT\");              // Date in the past
header(\"Last-Modified: \" . gmdate(\"D, d M Y H:i:s\") . \" GMT\"); // always modified
header(\"Cache-Control: no-cache, must-revalidate\");            // HTTP/1.1
header(\"Pragma: no-cache\");                                    // HTTP/1.0
Avatar billede qzar Nybegynder
09. maj 2001 - 21:48 #7
<? print basename($PHP_SELF); ?>
Avatar billede qzar Nybegynder
09. maj 2001 - 21:49 #8
$REQUEST_URI/www.eksperten.dk
Avatar billede parazite Nybegynder
09. maj 2001 - 21:57 #9
qzar : Hvad snakker du egentlig om?
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
09. maj 2001 - 22:03 #10
Takker for hjælpen

Parazite> får 20 point for at komme først, og med den løsning jeg valgte at bruge. :o)

qzar> får 5 point for at komme næsten første, egentligt med samme svar :o)

ghanic> får 5 point for at komme med en anden løsning, som jeg evt. kan få brug for :o)

Håber det er ok med pointfordelingen

/speedy2000
Avatar billede qzar Nybegynder
10. maj 2001 - 07:17 #11
Ja det er Ok