Avatar billede eon2000 Nybegynder
15. juni 2006 - 17:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

HELT væk med gæstekontoen

Jeg har det problem, at jeg ikke kan huske hvilket program (som følger med WindowsXP), der kan bruges til at ændre, så det ikke per default er "gæstekontoen", som man logger ind på, når man vil etablere forbindelse til en anden computer...

Et andet spørgsmål går på, hvorfor dette ikke virker:

cmd-prompt: net use \\Computername\c$ /user:Username Password

når alt ovenstående er kendt, og c:\ er shared under "den gemte sti, c$"....?
Avatar billede riversen Nybegynder
15. juni 2006 - 20:46 #1
ved brug af net use skal du også angive et drevbogstav
Avatar billede eon2000 Nybegynder
16. juni 2006 - 19:22 #2
Ikke nødvendigvis...

Syntaksen for denne kommando er:

NET USE
[enhedsnavn | *] [\\computernavn\sharenavn[\enhed] [adgangskode | *]]
        [/USER:[domænenavn\]brugernavn]
        [/USER:[punktumopdelt domænenavn\]brugernavn]
        [/USER:[bruger@punktumopdelt domænenavn\]brugernavn]
        [/SMARTCARD]
        [/SAVECRED]
        [[/DELETE] | [/PERSISTENT]:{YES | NO}]]
Avatar billede morhan Novice
16. juni 2006 - 19:24 #3
Er enkel fildeling deaktiveret, og er passwordet <> blankt?
Avatar billede riversen Nybegynder
16. juni 2006 - 21:46 #4
jo enhedsnavn eller *
Avatar billede riversen Nybegynder
16. juni 2006 - 21:55 #5
sorry, du har helt ret. Har du prøvet at angive pc/domæne foran brugernavn? Hvilken fejl returnerer den ?
Avatar billede eon2000 Nybegynder
17. juni 2006 - 14:38 #6
Fandt en string i regedit, hvor jeg kunne deaktivere automatisk gæste-logon, men den vil stadig ikke lade mig logge på via en anden bruger.

Mht. det med pc/domæne, så vil jeg prøve igen i aften, men jeg har kørt med at logge på som administrator fra en anden netværkscomputer før, men efter jeg formaterede er det som om, at den ikke tillader at logge på som anden end gæst.
Avatar billede eon2000 Nybegynder
19. juni 2006 - 15:33 #7
Kan stadig ikke logge ind, hvis jeg gør som ovenstående. Der er intet problem, når jeg logger på en anden stationær computer, hvor jeg i sin tid ændrede, så man kan logge på via valgfrie kontoer. Jeg har i bund og grund "blot" brug for at vide navnet på det lille program, som allerede er installeret, hvor man kan ændre logonindstillingerne mht. netværk.
Avatar billede eon2000 Nybegynder
19. juni 2006 - 15:46 #8
kan det passse, at det har noget med gpedit.msc at gøre? Kan man ændre logonindstillinger der?
Avatar billede eon2000 Nybegynder
19. juni 2006 - 16:32 #9
har fået det til at virke... ForceGuest=0 var vidst svaret...
Avatar billede larsenj Nybegynder
20. juni 2006 - 17:45 #10
under administrative tool -> Local Security Settings -> Local Policies -> Security options ->

der finder du "Network Access: Sharing and security model for local accounts...

Den skal sættes til Classic.

Hvis den står til guest, vil den altid smide sin guest user afsted, istedet for en bruger som du authenticater mod et allerede existerende AD.

Derefter vil det virke med din net use...

Net use x: \\server\<share> /user:xxxx <password>

f.eks.

net use x: \\maskine1\c$ /user:larsenj 123456
Avatar billede larsenj Nybegynder
20. juni 2006 - 17:48 #11
ohh glemte lige, /user:domæne\larsenj
Avatar billede eon2000 Nybegynder
23. juni 2006 - 15:57 #12
Takker!
Det var lige præcis det, som jeg mente ;)