Avatar billede nitte Nybegynder
15. juni 2006 - 14:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af ram

Hej, jeg skal købe nogle ram til min computer, da den er ved at have problemer med at trække nogle spil ( har 2x 256ddr ram pt. ) Har ikke så meget forstand på computer så jeg ved ikke rigtig hvilke slags ram jeg skal købe, de skal vel passe til mit bundkort. Mit bundkort er et: Soltek SL-75FRV og så står der på kassen: FSB 333mhz, AGP 8x DDR400. Hvis det har nogen betydning. Kan i anbefale mig nogen gode ram ( 512 ddr ram ) som passer til denne pc ? på forhånd tak..
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=13900 har overvejet disse.. men ved ikk om de passer til min pc (pc2700) ?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
15. juni 2006 - 15:27 #1
Pc-2700 er en tand for langsomt. Du skal op i PC-3200. For at forvirre begreberne er PC3200=DDR-400. Producenterne af ram er efter mine begreber lige gode med mindre man skal have nogle højt specialiserede modeller, så køb du roligt de 512 MB der er til at betale den dag du skal have dem.
Avatar billede robotten Praktikant
15. juni 2006 - 15:36 #2
Bemærk dog, at sætter du hurtigere ram sammen med de langsomme du har i forvejen, vil de nye ram kun køre med samme langsomme hastighed.
Så medmindre du vil udskifte al ram på en gang, er de ringen grund til at købe hurtigre ram, end det du har i forvejen.
Avatar billede nitte Nybegynder
16. juni 2006 - 13:43 #4
Jeg ved faktisk ikke om det er pc-2700 ram jeg har.. Men det må jeg gå udfra at jeg har.. tror jeg køber 512 MB PC3200 ram.. så kan jeg altid skifte de andre hvis der er behov for det.. men computern kan vel stadigvæk godt køre med forskelle typer ram.. altså pc-2700 og 3200.. det vil vel stadigvæk hjælpe meget i ydelsen ?
Avatar billede robotten Praktikant
16. juni 2006 - 14:42 #5
Helt sikkert, at det vil kunne mærkes.