Avatar billede mysitesolution Nybegynder
15. juni 2006 - 00:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Produktnavn, version osv.

Hej...

Sidder og programmere til windows og mac os x (maybe også linux), og vil gemme versionsnummer, produktnavn osv. i min program fil... Hvordan gør jeg det? skal virke til windows og mac os x...
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
15. juni 2006 - 00:36 #1
programmere med Qt fra trolltech hvis det er nogen hjælp...
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2006 - 01:45 #2
hvilken funktionalitet vil du have som:

#define PRODUCT "SuperApp"
#define VERSION "1.0"

...

printf("%s %s\n",PRODUCT,VERSION);

ikke giver dig ?
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
15. juni 2006 - 01:57 #3
altså, hvis du højreklikker -> egenskaber på en .exe, så finder du forskellige oplysninger som produktnavn, version osv. Det vil jeg gerne have...
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juni 2006 - 02:42 #4
det gør man på windows

men du ville have samme funktionalitet på MacOS X og Linux ?
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
15. juni 2006 - 02:47 #5
Næhh, ikke hvis det ikke er der... men har ikke prøvet mac endnu (får min macbook i morgen :P) så ved ikke om der er noget lignede? Skal man have nogen resourcer med eller hvordan?
Avatar billede d34c0n Praktikant
16. juni 2006 - 22:57 #6
tilføj et version resource til dit projekt til win32, mac og linux ved jeg ikke.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
05. november 2006 - 20:14 #7
lukker