Avatar billede lauge41 Nybegynder
15. juni 2006 - 00:16 Der er 7 kommentarer

.rar i SuSE 10.1

Hej,

Vil gerne vide, om der findes en eller anden slags gui archiever til at udpakke .RAR filer i SuSE 10.1? Altså en du kan anbefale?

Har googlet og synes ikke jeg kan finde noget, har prøvet ark og rargui...
Avatar billede strych9 Praktikant
15. juni 2006 - 00:23 #1
Kan Gnome's file-roller ikke finde ud af det?
Avatar billede lauge41 Nybegynder
15. juni 2006 - 00:25 #2
bruger kde
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2006 - 07:31 #3
Lige præcis RAR filer ved jeg ikke, men har du prøvet at højreklikke ? SuSe plejer at kunne udpakke de fleste zippede filer
Avatar billede lauge41 Nybegynder
15. juni 2006 - 16:53 #4
Kan godt udpakke filerne med ark. Men synes fra det er langt fra optimalt, da der fx ikke er en statusbar og den melder også fejl nogle gange...

Synes bare det er lidt underligt, at der ikke findes en optimal archiever i gui til suse, eller er det bare mig? (Synes det er lettere at overskue i 'gui' når jeg har flere filer)

Skal lige siges, at jeg ikke er den største exp i netop suse, da det kun er 'til' hobbybrug, som jeg har leget med de sidste par uger.
Avatar billede noerbo Nybegynder
16. juni 2006 - 22:43 #5
Bruger selv denneher, men det er til command-line. http://www.rarsoft.com/download.htm

Den har aldrig voldt mig problemer.

Gnome's file-roller kan også, men hvis der er kodeord på går den altid ned på mit system (Ved ikke om det er et generelt problem).
  Selvom du bruger KDE er du jo ikke låst ude fra at bruge programmer til gnome.
Avatar billede lauge41 Nybegynder
25. juni 2006 - 13:22 #6
sudo apt-get install rar
sudo ln -fs /usr/bin/rar /usr/bin/unrar
Avatar billede offerlam Nybegynder
28. juni 2006 - 15:46 #7
du kan også bruge et program der hedder powerarchiver det kan både pakke rar filer og gz.tar filer ud. bare google det.