Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2006 - 23:11 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Udsender du nyhedsbreve?

Hvor længe er I om at udsende jeres nyhedsbreve? 30 min, 1 time eller 1 døgn? og hvor stort er det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2006 - 23:40 #1
et eksempel:
Jeg redigerer et klubblad på ca. 60 sider i pdf- format, dette sendes i første omgang til bestyrelsen og resten af redaktionen, fylder ca. 6Mb og det tager højest et par minutter idet jeg har en båndbredde på 6Mb.
Materialet i pdf-format der sendes til trykkeriet fylder 60Mb og det tager højst et kvarter.
Kan du bruge dette til noget?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
15. juni 2006 - 09:29 #2
372 kb mail
33800 modtagere
90% afleveret hos modtagerne paa 1t 48min
Avatar billede fangel Nybegynder
15. juni 2006 - 09:57 #3
modtagere: ca. 30.000
størrelse: varierer mellem 30 og 200kb
udsendelsestid: 25-30 minutter
netforbrug: mellem 2 og 15mbit gennemsniteligt på hele udsendelsen - variere slf. efter størrelse..

-fangel
Avatar billede skovge Novice
16. juni 2006 - 08:12 #4
350 - 700kb mails
ca. 52.000 modtagere
1-1½ time
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2006 - 16:06 #5
Mange tak, det var interessant.

Er der nogen der har problemer med at hotmail lukker af for adgangen hvis man sender for mange til dem indenfor en begrænset periode.

De har sikkert et max de acceptere
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2006 - 19:54 #6
Lukker.. Bare smid et svar :)
Avatar billede ztorezupermand Nybegynder
24. juni 2006 - 20:20 #7
Laver nyhedsbreve for en lille le parkour klub..
Ikke noget stort så det tager højst 10 min. at skrive det :)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
25. juni 2006 - 10:21 #8
Jeg tror nok tidligere at vi havde lidt problemer med hotmail, men vi har faaet det loest hos dem og de fleste andre ved at soerge for kun at oprette 1 traad til hver af deres mailservere, istedet for at oprette 1 traad per email man sender, dette er mere venligt og derfor er chancen mindre for at man bliver blokeret. De eneste vi faktisk har problemer med, er TDC som bryder stort set alle de standarder de kan komme i naeheden af.

Og jeg behoever ikke point.
Avatar billede fangel Nybegynder
25. juni 2006 - 10:39 #9
nej, heller ikke behov for point her..
Avatar billede skovge Novice
25. juni 2006 - 10:51 #10
Nej tak - behold du dem bare selv.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2006 - 12:14 #11
Jeg føler ikke at jeg har bidraget med noget relevant, så behold du dem selv ;o)
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2006 - 02:25 #12
Tak for jeres hjælp