Avatar billede zwonkie Nybegynder
09. maj 2001 - 19:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Abit KT7A-raid med Live og win2k!

Hejsa,
Først lige min computer.
MB: Abit KT7A-Raid. (Nyeste drivere)
CPU: Duron 800@1000
Lydkort: Sound blaster Live value! (Nyeste Drivere)
OS: Windows 2000 pro

Og så mit problem:
Mit problem er at jeg kan ikke få mine CD-rom´er (Aopen og Kiss brænder) til at køre UDMA, eller rettere det kan jeg. Men så snart jeg overføre noget fra CD-romen til hdd. så crasher Win2k. Jeg har prøvet at sætte dem til PIO, og det virker. Men det er ikke så fedt at have en CD-rom som bruge 100% i CPU. Jeg har prøvet at pille mit Live! kort ud. og det hjalp... jeg har også prøvet at installere Win ME. det funkerede det også, enda med Live kortet i.. Men jeg vil meget hellere køre Win2k end ME.

Min konklusion er at mit Win2k kan ikke lide mit Lydkort..... har i nogle forslag til hvordan jeg kan køre win2k og have mit lydkort i på samme tid ??
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. maj 2001 - 19:31 #1
Kører CD afsp. og CD-brænder som master/slave på sek.
Du kunne gå ind på Microsoft\'s sider og finde kompabilitetslisten, se om dit lydkort er nævnt, evt. opdater driveren.
Har du install. SP1 i win2k, blot nogle forslag.
Avatar billede zwonkie Nybegynder
09. maj 2001 - 19:36 #2
Hmmm, Ja mine CD-romer køre som secondary Master/Slave

Og det med den SP1 ville nok være en god ide.. ill get right on it..
Avatar billede makse Nybegynder
09. maj 2001 - 19:42 #3
Avatar billede zwonkie Nybegynder
09. maj 2001 - 21:01 #4
Makse, Tak skal du have. det funkede jo...

men du skal lige lave et indlæg markeret som svar, før du kan få pointsne.. =)

Tak for hjælpen.
Avatar billede makse Nybegynder
09. maj 2001 - 21:13 #5
Det får du så her. :)
Avatar billede zwonkie Nybegynder
09. maj 2001 - 21:24 #6
Jamen, så får du den her... 60 points =)
Avatar billede makse Nybegynder
09. maj 2001 - 21:25 #7
Takker for point Zwonkie.