Avatar billede billeschou Nybegynder
11. juni 2006 - 15:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søge på sider linket fra en anden side

Findes der søgemaskiner hvor man kan søge på alle domæner som en bestemt side linker til? I går kiggede jeg på rejseselskaber som en bestemt portal linker til. På et af rejseselskabernes hjemmeside fandt jeg noget information som jeg gerne vil dobbeltchecke, men i dag kan jeg ikke genfinde den information
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juni 2006 - 16:11 #1
ikke direkte, men hvis du kan scripte, så kan du faktisk selv lave et script der, sammen med google, gør det, det er bare temmeligt kombliceret.
funktionaliteten er ikke lavet som standart, mig bekendt,
Avatar billede billeschou Nybegynder
11. juni 2006 - 17:03 #2
Kan du i grove træk uddybe hvordan man kan gøre det med et script? Jeg kan afsætte flere point om nødvendigt
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. juni 2006 - 17:32 #3
Nu er jeg ikke programmør og er ikke god til at scripte, men google lever jo af links og har ganske gode muligheder for at specialicerer søgningen

med link: operatoren kan du se hvilke sites der linker til et andet site og med site: operatoren kan du søge på et specifikt site. hermed er det vel (igen huske jeg ikke er programmør) først at finde de site der er tale om og derefter søge specifikt i hvert site.

Google understøtter kommandolinie søgning enten direkte som url eller via et google kommandolinie værktøj
Avatar billede billeschou Nybegynder
27. juli 2006 - 12:34 #4
lukker