Avatar billede moola Nybegynder
10. juni 2006 - 18:11 Der er 18 kommentarer

Hjælp til Ip Adresse!

Kære Eksperter!

Jeg står og er i en meget presse situation og skal få noget internet op og køre!

Jeg har Webspeed hos Kabel Tv, og har en "offentlig" dynamisk IP fra dem..

Jeg har så fået at vide at jeg kan sætte en router efter modemet og så kan jeg spytte internettet ud til flere computere!

Jeg har så sat en router til (http://subscriber.communications.siemens.com/5880_frame.htm)

Men det virker ikke, jeg ved ikke om jeg skal bruge et Krydset netværks kabel eller normalt eller hvilken port kablet fra modemet skal ind i routeren på!

Er der nogle der kan hjælpe mig hurtigt da det helst skal køre om et par timer!

Mvh Nicolaj
Avatar billede chrolle Nybegynder
10. juni 2006 - 18:16 #1
vil mene det skal i den først efter de fire der er sidder tæt og tror bare det skal være et almindeligt kabel men hvis du har begge så prøv dig frem...
Avatar billede chrolle Nybegynder
10. juni 2006 - 18:17 #2
altså til højre for dem.
Avatar billede xerofyt Nybegynder
10. juni 2006 - 18:19 #3
du skal IKKE bruge krydset kabel!! og stikke skal fra modemets "internet" udgang... og så over i port 1 eller "uplink" på din router...
Avatar billede moola Nybegynder
10. juni 2006 - 18:19 #4
Skal den i porten "Untrusted" eller "MGMT"?
Avatar billede moola Nybegynder
10. juni 2006 - 18:21 #5
Jeg har 6 porte! 4 PORTE Som er "trusted" og 1 port der er "untrusted" og en sidste port der hedder "MGMT"
Avatar billede xerofyt Nybegynder
10. juni 2006 - 18:21 #6
er det på modemet der står det?
elelr din router?
Avatar billede xerofyt Nybegynder
10. juni 2006 - 18:21 #7
smid den i en af dem der hedder trusted... men hvor mange computere skal du have sat til?
Avatar billede chrolle Nybegynder
10. juni 2006 - 18:21 #8
så er det untrusted da det må være noget ude fra kommende...
Avatar billede xerofyt Nybegynder
10. juni 2006 - 18:22 #9
det er også muligt ja
Avatar billede moola Nybegynder
10. juni 2006 - 18:22 #10
Bare 3, så det sku ikke være noget problem..

Jeg prøver lige engang, men bliv hængende hvis det nu ikke virker ;)
Avatar billede xerofyt Nybegynder
10. juni 2006 - 18:24 #11
eller kan du også prøve at lave interne ipér hvis det er det som de er forviret over... har du haft andet sat til det modem??? for så skal det genstartes, og så skal du ind på TDC´s side og logge dig på med det nye udstyr... uanset om det er en computer elelr en router..
Avatar billede xerofyt Nybegynder
10. juni 2006 - 18:26 #12
hvis du vil lave iper er der en lille guide her:

Højreklik på netværkssteder

Vælg "Egenskaber"

Højreklik på den LAN-forbindelse hvorved der står "tilsluttet"

Vælg "Egenskaber"

Vælg "Internetprotokol (TCP/IP)" på listen

Tryk på knappen "Egenskaber"

Sæt mærke i "Brug følgende IP-adresse"

Sæt mærke i "Brug følgende DNS-serveradresser"

Derefter skal det se ud som følgende:

IP-adresse:                        192.168.0.(sidste tal skal aftales)

Undermaske:                        255.255.255.0

Standardgateway:                  Her skal routerens ip stå

Fortrukken DNS-server:            Her skal routerens ip stå

Alternativ DNS-server:            (her skal der IKKE stå noget)
Avatar billede xerofyt Nybegynder
10. juni 2006 - 18:29 #13
jeg skal smutte... men du er velkommen til at tage kontakt på kasperglerup@gmail.com
jeg har arbejdet meget med netværk...

snx
Avatar billede moola Nybegynder
10. juni 2006 - 18:51 #14
Okay som det ser ud lige nu, får jeg IP adresse, Undermaske og Standardgateway, når jeg laver ipconfig..

Men det virker ikke.. Der er som om, den er lige ved at have fat, og så smutter det igen!

Hvad kan der være i vejen?
Avatar billede ksoren Nybegynder
10. juni 2006 - 19:52 #15
Problemet ligger som regel på ydersiden af routeren. Har du fået adgang til routerens webinterface?

1) Som nævnt, skal du huske at genstarte kabelmodemet efter tilslutning af nyt udstyr (afbryd strømmen). Når det er gjort, skal du kontrollere at routeren får en 10.x.x.x ip på ydersiden. Med den ip har du adgang til webspeed's online registreringsside

2) punkt 1 kan du springe over, hvis du har mod på at klone din mac adresse i routeren
Avatar billede moola Nybegynder
10. juni 2006 - 20:49 #16
Nej problemet er at jeg ikke kan får kontakt til Webspeeds Registrerings side, ligeså snart jeg kobler routeren på..

Jeg har genstartet mit udstyr rigtig mange gange efterhånden uden held!

Hvad kan jeg så gøre nu?
Avatar billede moola Nybegynder
10. juni 2006 - 20:50 #17
Jeg får en Ip adresse fra routeren men den starter ikke med 10!
Avatar billede leif Seniormester
11. juni 2006 - 00:45 #18
Ja, det skyldes jo så svaret ifb. med http://www.eksperten.dk/spm/714729