Avatar billede dkr Praktikant
09. juni 2006 - 21:50 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

ændring af lydstyrke via en .reg fil

Hej

1 kan man instille lydstyrken via en .reg fil?
2 hvis ja hvordan?
3 kan man få systemet til at tilføje en given .reg fil automatisk ved systemstart?

MVH
DKR
Avatar billede cmoz Praktikant
10. juni 2006 - 03:18 #1
Ved ikke lige hvor det er i registreringsdatabasen at lydvolumen er, men her er hvordan du kan tilføje værdier i registreringsdatabasen med regedit.exe og en .reg fil eller ved at gøre det fra en batch fil uden en .reg fil

Her er med regedit og en .reg fil:

regedit.exe /s c:\minfil.reg

så er det bare at lave en genvej til regedit.exe med de parametre eller putte det i en batchfil, der kører kommandoen.

For at starte det op når Windows starter så put det ind i Start mappen i Startmenuen for All Users eller for den bruger der nu skal have den.

Ellers så sæt det ind i Run i regedit, f.eks. her: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run] .

Alternativt kan du sætte Scheduled Tasks/Planlagte Opgaver i kontrolpanel til at starte den.

______

Med en batch fil, ude brug af .reg fil:
Lad os sige det er i den fiktive nøgle her: HKLM\Software\Test i en streng, der hedder SoundVolume og har værdi 50.

REG ADD HKLM\Software\Test /v SoundVolume /t REG_SZ /d 50

så er det bare at lave batchfilen, f.eks. setsound.bat, og sæt den til at starte op som nævnt tidligere.

Så er det bare at finde den rigtige du vil ændre og se hvad type den er også korrigere efter det, her brugte jeg strengværdi, REG_SZ, men du kan sætte den til REG_DWORD osv .

Åben en kommandoprompt, cmd.exe, også skriv reg add /? for mere info.

For yderligere info kig her:
http://support.microsoft.com/kb/310516/
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/reg.mspx?mfr=true
Avatar billede dkr Praktikant
10. juni 2006 - 12:55 #2
tak for et godt svar, nu manglerjeg bare svar på 1 og 2

MVH
DKR
Avatar billede dkr Praktikant
19. juli 2006 - 12:07 #3
mozz smid lige et svar.
Avatar billede cmoz Praktikant
31. juli 2006 - 15:31 #4
:)

Har du fundet ud af noget brugbart mht. reg værdier osv andre steder? - sry for lang svartid
Avatar billede dkr Praktikant
31. juli 2006 - 15:40 #5
nope
Avatar billede dkr Praktikant
25. april 2011 - 23:34 #6
lukket