Avatar billede amikk Nybegynder
09. juni 2006 - 14:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tal fremkommer når man bruger piletasterne?

Ved brug af piletasterne i Excel fremkommer der tal nøjagtig som hvis man trykkede på det nummeriske tastatur. Trykker jeg pil op for at bladre nogle felter op, skriver den somme tider 8, og trykker jeg ned skriver den 2 osv osv??

Jeg har kontrolleret at Scroll lock er slået fra. Jeg har kontrolleret at Numlock er slået til, idet at jeg er afhængig af at kunne bruge computerens numeriske tastatur.

Det er en IBM bærbar det drejer sig om, som sidder i en portreplikator. Jeg har skiftet både portreplikator og eksternt tastatur ud for at se om de var årsagen til fejlen, men det er det samme resultat.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tak.
Avatar billede stewen Praktikant
09. juni 2006 - 14:49 #1
Hvad med "FN"?

Er lidt i tvivl om det er det den hedder - men på en bærbar har du netop muligheden for at slå FN til/fra - det er den måde du afgør om den skal bruge numerisk eller alfabetisk tastatur.
Avatar billede amikk Nybegynder
09. juni 2006 - 15:13 #2
Hej stewen,
Tak for din response. Den er slået fra (dvs. ikke trykket ned).
Avatar billede amikk Nybegynder
29. juni 2006 - 14:54 #3
Har talt med IBM. De kender til problemet med bruges af PS/2-tastaturer på denne model. Der er ingen kur for problemet andet end at bruge et USB-tastatur