Avatar billede websphere Nybegynder
09. juni 2006 - 14:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sum total

Hej,

Jeg har en tabel der ser nogelunde således ud:

ID  Action    Antal
1    Ind        250
2    Ind        420
3    Ud        381
4    Ind        128
6    Ud        348

Hvordan får jeg en samlet sum, hvor de der går ud, bliver trukket fra dem der går ind?
Avatar billede ij Nybegynder
09. juni 2006 - 14:19 #1
select  a.ind - a.ud as myBalance from
(select
ind = (select sum(antal) from [tabelnavn] where action = 'ind'),
ud = (select sum(antal) from [tablenavn] where action = 'ud')) as a
Avatar billede daxiez Nybegynder
09. juni 2006 - 14:22 #2
Tror ikke det er muligt at gøre direkte i SQL.. jeg ville lave 2 select statements og programere mig fra det lille regne stykke.

eller vil jeg skude på det hedder "SELECT SUM FROM DinTABEL WHERE Action = 'Ind'"
Avatar billede daxiez Nybegynder
09. juni 2006 - 14:23 #3
i VB folk kan da også smide kode ind alle steder...:-)
Avatar billede ij Nybegynder
09. juni 2006 - 14:30 #4
Ved ikke om det var en kommentar til mit svar, men jeg har de sidste par år udelukkende kodet OO C# og ASP.NET. Men jeg har godt nok også kodet mange millioner linjer traditionel ASP før jeg blev forelsker i .NET :-)
Avatar billede daxiez Nybegynder
09. juni 2006 - 14:33 #5
hehe det var da en kommentar ! god weekend !
Avatar billede ij Nybegynder
09. juni 2006 - 14:34 #6
god weekend til dig også...
Avatar billede websphere Nybegynder
09. juni 2006 - 14:44 #7
Hej med jer,

ij's svar virker faktisk perfekt...

Så der er points på vej..

God weekend
Avatar billede ij Nybegynder
09. juni 2006 - 14:45 #8
Glad for at jeg kunne hjælpe. Takker for points, og god weekend...