Avatar billede jly Nybegynder
09. maj 2001 - 13:35 Der er 17 kommentarer

Tem. for høj 61 grader

Hej jeg har et soltek SL75KAV cpu temperaturen er på 61 grader
min
VCore= 1,81
VDD= 3,34
3,3V= 3,29
5V= 4,80
12V= 12,25

Hvad har jeg gjort forkert
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
09. maj 2001 - 13:36 #1
Bruger du kølepasta?
Avatar billede jly Nybegynder
09. maj 2001 - 13:39 #2
Jep
Avatar billede vuffe Nybegynder
09. maj 2001 - 13:41 #3
Hvilken CPU har du?
Prøv at sænke Vcore via bios.
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
09. maj 2001 - 13:43 #4
Hvilken køler har du?
Avatar billede boxe Nybegynder
09. maj 2001 - 13:51 #5
Hvis du har givet CPU\'en merer Vcore fra biosen, så set den tilbage til Default (Hvis der er noget der hedder det?).  Tegn på CPU\'ens L7 bridge i stedet. Du skal ikke tegne på begge elektroderne på L7\'eren, kun den til venstre. Det giver ca. 1,83 Vcore.
Det har jeg gjort, og den køre med 37C*.

Boxe :o)
Avatar billede steel-shark Nybegynder
09. maj 2001 - 14:02 #6
du har sansyneligvis en slots cpu??
og da temp måleren ikke kan måle helt ved processoer temp. kan blive angivet forkert men da det ikke er lavere er det sansyneligvis ikke der problemet ligger.
sidder køleren korekt!!
ellers prøv med at slutte køleren om så den er på 17v
!!!
om den holder af hænger af kvaliteten
hvis du ikke tør køb dig en ny på 17v :-)
Avatar billede jly Nybegynder
10. maj 2001 - 12:37 #7
Det er en thunderbird 1,1 Ghz stepping 2 med en Alpha køler, den køre med 4500 rpm, hvor dan kan jeg sætte den op til 5500 rpm eller er det nødvendigt?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
10. maj 2001 - 19:28 #8
66grader 1000@1466 Vcore 1.792

...ved ikke om det er sundt? Men det virker :D
Avatar billede goofy75 Nybegynder
10. maj 2001 - 19:28 #9
...bruger en Taison køler!
Avatar billede boxe Nybegynder
11. maj 2001 - 08:54 #10
jly>>  Jeg bruger en Super Orb fra Thermaltake. Den har to kølere og køler min CPU rimelig godt ned. Du kan købe den på www.edbpriser.dk , og der kan du selv vælge hvem du vil købe den af...
Den koster ca. 150kr...
Avatar billede boxe Nybegynder
11. maj 2001 - 08:56 #11
Jeg mener der følger en lille pakke med kølepasta med...

Boxe ...
Avatar billede goofy75 Nybegynder
11. maj 2001 - 09:03 #12
...ORBS er ikke lige den køler man skal gå efter hvis vi snakker OC og >1500MHz -de ser pæne ud, larmer og er livsfarlige at sætte på!
-Hvad en sælger sagde til mig (og hvad man ellers kan læse på nettet)
http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Taisol_CGK760092.shtml

http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Taisol_CGK742092.shtml

-gode og \'billige\'! og larmer IKKE...
Avatar billede goofy75 Nybegynder
11. maj 2001 - 09:28 #13
Avatar billede netsjov Nybegynder
14. maj 2001 - 15:15 #14
Er den stabil???? Hvis du ikke oplever at den ikke kan starte op, går ned eller går i stå, er der ingen grund til at være bekymret. Din cpu bliver ustabil langtid før den brænder af. En tbird kan klare på til 90 c (vist nok). Der de 61 græder ved 100 % belastning eller er det nor du ikke bruger den. Alså idle/full. Hvis det bekynre dig meget, kan du jo gå ned til din lokale edb forhandler og købe en standart kabinet blæser, til ca 80 kr. Smid den i bag i dit kabinet og lad den blæse ind!!! Det vil sænke temperaturen ca. 10 C. Husk at vis du lander en blæser blæse ind skal du altid have et fliter foran blæser (Et stykke nejlonstrympe er fint)

HÅber At det var svar nok.
Husk, er den ikke ustabil det der ingen grund til bekymring.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
14. maj 2001 - 16:32 #15
temp. stiger vel hmmm? 5grader vil jeg tro vis jeg samler kabinettet... Lidt kritisk da den nu åbn ved 100% load er 66/67grader (1466@1.76Vcore)

Der er en lille blæser bag cpuen, 2 top bagved, en top blæser, en der suger forfra og så psu\'en... Altså mange blæsere men lige lidt hjælper det :|
Avatar billede desperado Nybegynder
16. maj 2001 - 15:03 #16
hvis man har Blæser i sit kabinet skal det Lukkes.
For at skabe overtryk.. OG så den den køle
Avatar billede f16 Nybegynder
07. juni 2001 - 16:09 #17
Hej.
Hvis du har for meget kølepasta på får det den omvendte virkning, så kan varmen ikke ledes bort, det skal bruges til at fjerne ujævnheder så man får en jævn og stabil køling.