Avatar billede crasser83 Praktikant
07. juni 2006 - 16:21 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

Vil købe super pc! Hjælp mig!

Jeg har ca 20.000 kr som jeg gerne vil brænde af på en monster computer.

Havde tænkt på noget af:

- AMD 5000+ duel core processer
- ca. 4 GB RAM DDR 2(667 MHz)
- ca. 300 GB harddisk 7.200 rpm 16 mb(måske raid)
- 2x graffikkort med 512 MB DDR 3 ram (måske 1024)
- DVD +- R/RW drev cd/DVD brænder, double layer. Lidt ligemeget hvilket, bare det er der...
- 10/100/1000 Mbit netkort
- Et bundkort der er supergodt.
- lydkort og højtalere skal bare være ok.
- flobby drev
- Gamer mus, keyboard
- Støjsvag
- kabinet skal være ordinært, men i sort.
- Eksklusiv skærm og

Nå, men Her kommer du ind i billedet!!!
For hvis du kender en butik, der er super billig eller bare ved hvor man skal finde disse ting henne så må du meget gerne hjælpe mig.

Hjælp mig med at give mig den bedste computer.
På forhånd tak.

Christian Ibsen
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. juni 2006 - 16:41 #1
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 16:48 #2
Jeg vil sige, 4gb ram har du ikke brug for. Og jeg går ud fra at du har været forbi edbpriser og lede.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
07. juni 2006 - 16:51 #3
http://www.shg.dk er et udmærket sted at handle.
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 16:59 #4
Prossesoren du har valgt er jeg frisk på, selvom det er AMD. Den skal nok sparke røv.
Harddisk, synes du skulle vælge 2 i tilfælde af nedbrud.
Grafikkort, hvorfor 2? Bare du holder dig til PCI-E
Avatar billede crasser83 Praktikant
07. juni 2006 - 17:08 #5
jeg har nemlig været forbi edb priser... er lidt uoverskuligt...
Avatar billede crasser83 Praktikant
07. juni 2006 - 17:08 #6
hvorfor er 4 GB for meget? har en nu og det er ALT for langsomt...
Avatar billede crasser83 Praktikant
07. juni 2006 - 17:09 #7
og jeg ville gerne have 2 pci-e kort... Den skal meget gerne hold 4-5 år. I hope... :)
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 18:03 #8
Det er ikke altid kvantitet der tæller, men kvalitet.  ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 18:50 #9
hvis du skal have en super computer burde du vente den måneds tid der går til intels nye conroe cpu kommer (core 2 duo). Test resultaterne for AMD´s AM2 platform har bestemt ikke været særligt imponerende, det har resultaterne for conroe derimod. En conroe 2.6ghz sparker røv med en AMD FX-60 der er OC til 2.8ghz, så bare forestil dig hvad en conroe 3.0 EE kommer til at yde. AM2 platformens top cpu indtil videre er den nye FX cpu og den yder faktisk kun marginalt bedre end tidligere FX cpu´er, så DDRII understøttelse har ikke givet nær det performance boost amd håbede på, eller som hypen omkring AM2 ville have man skulle tro. Conroe derimod kommer til at yde 40% bedre end de nuværende Pentium D cpu´er, ved 40% mindre strømforbrug.

Skal du have en super duper alice cooper computer, der er så fremtidssikret som det nu er muligt inden for IT, så skal du klart vente på Conroe
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2006 - 18:59 #10
Men hvad koster sådan ikke drgonzo? Lige for at få en pris på.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 19:42 #11
De kommer jo nok i mange prisklasser alt efter hvad det er for en fætter du skal have, men den største EE cpu skal nok koste 7-8000, men det er også den absolut vildeste. Dem der så ikke er EE er jo noget billigere. Husk på at den 2.6ghz der tampede AMD FX-60 OC 2.8, var ikke en EE

EE = Extreme Edition
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 19:44 #12
Vil lige sige mht mus, den vildeste gamer mus lige nu er logitech G7 musen, men den har kun 1 knap på siden, så jeg ville klart vælge Logitech MX1000 musen, den er virkelig sprød, har den selv og den er bare flunker :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 19:47 #13
http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/amd-socket-am2.html De efter min mening lidt skuffende resultater fra AM2 platformen

http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2713&p=1 Conroe der uddeler lussinger til AMD

Sidst lidt info om de nye intel cpu´er

http://www.tgdaily.com/2006/03/07/idf_keynotes_welcome_to_intel_3-point-0/
Avatar billede crasser83 Praktikant
07. juni 2006 - 20:21 #14
helt realistisk køber jeg vel først om en måned eller 2, da jeg bygger om. Så det er ikke en dårlig idé... ps. Shq laver nogle vilde computere, dog lidt smådyre...
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 20:36 #15
conroe er klart værd at vente på
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 20:39 #16
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 20:51 #17
A little bird also tells us that the Intel Core 2 Duo Extreme Edition may well debut with a 3GHz clockspeed. Just imagine that. Gentlemen and ladies, start your salivating.

Alt for griner kommentar

It's abundantly clear that Conroe will be the fastest CPU in town when it hits in a few weeks' time. It pulverises all present CPUs in the majority of CPU-based benchmarks.
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 20:53 #18
Og det er ikke engang EE modellen WOW
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 20:54 #19
http://www.hexus.net/content/item.php?item=5692&page=3

Taget fra denne side, tak til backside for et godt link :)
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 20:59 #20
Np drgonzo. ;)
Men man kan jo blive ved med at vente, " Intel is also planning a quad-core CPU for enthusiast desktops"  he he

crasser83>> Hvis du vil ha den til at holde de næste 4-5 år tror jeg du bliver skuffet. Det går for stærkt til at almindelige mennesker kan følge med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2006 - 21:03 #21
Sjovt med http://www.anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=2713&p=1 ...

Pt. siger man P4 D til videoredigering, men når Conroe kommer er det lige omvendt - her er det AMD der er bedst til videoredeigering ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 21:03 #22
Ja de hardcore hardware geeks der har pengene skifter hver 6 måned, men til 20k følger den med i 3-4 år, hvis du er heldig, men efter 3 år vil dit gfx kort være helt forældet
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 21:05 #23
Ja john den er lidt kryptisk men de har jo ikke testet den største conroe EE endnu, den bliver nok pænt savle venlig nirk nirk
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 21:06 #24
Gentlemen and ladies, start your salivating.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2006 - 21:30 #25
;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. juni 2006 - 21:33 #26
Forestil jer når quad core fætteren kommer. Mon EE så har HT på alle 4 cores... hubba hubba
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. juni 2006 - 08:56 #27
crasser83 - har du fået hvad du skulle bruge? Eller er der andet vi kan hjælpe med :)
Avatar billede crasser83 Praktikant
08. juni 2006 - 12:53 #28
min nuværemde er 3,5 år gammel og er stadiig ok, men jeg ved godt det er lidt urealisktisk, men er på SU de næste 5 år så der bliver ihvertfald ikke råd. :-)

Og ja jeg har fået det, ved bare ikke hjem der skal have pointene.
Hottadpole for et link til en side der endelig sælger nogget ordenligt grej.
Eller Dr. Gonzo for den store interesse og informationen om Conroe...

Kan man splitte dem?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
08. juni 2006 - 13:03 #29
Ja du kan splitte pointsene. Ved at højreklikke på de relevante svar kan du afgøre hvem der skal have hvad. Da du deler pointsene vil jeg foreslå at du giver undertegnede en lille del da jeg trods alt kun kom med et link.
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. juni 2006 - 13:34 #30
Det er jo selvfølgelig helt op til dig hvordan du fordeler point :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. juni 2006 - 13:35 #31
Du kan også bare vælge det link der hedder noget med Angiv selv point fordeling
Avatar billede crasser83 Praktikant
08. juni 2006 - 16:01 #32
Håber alle blev tilfredse... :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. juni 2006 - 17:27 #33
Selvfølgelig, du bestemmer jo helt selv hvem du synes har fortjent point :)

Lidt guf om conroe
http://www.hexus.net/content/item.php?item=5692&page=3

Intel's Conroe spanks AMD FX-62's botty - for real!!

It's abundantly clear that Conroe will be the fastest CPU in town when it hits in a few weeks' time. It pulverises all present CPUs in the majority of CPU-based benchmarks.

There's no real need for a summary. The benchmarks tell all. Intel's Conroe simply outmuscles every currently available CPU. Would you buy an AMD Athlon 64 FX-62 now?

A little bird also tells us that the Intel Core 2 Duo Extreme Edition may well debut with a 3GHz clockspeed. Just imagine that. Gentlemen and ladies, start your salivating.

Taget fra artiklen, og det er ikke engang den største conroe de tester
Avatar billede daffy60 Nybegynder
26. juni 2006 - 14:43 #34
Mig Bud er Find en Freak og lad ham bug den !
Avatar billede daffy60 Nybegynder
26. juni 2006 - 14:43 #35
byg*