Avatar billede kappel Nybegynder
06. juni 2006 - 19:54 Der er 7 kommentarer

Hvordan tilter man?

Hej

Et lag i illustrator

Jeg har brug for hjælp til at lave følgende figur:
http://kappels.net/lag.gif

Første problem er få lagene på skrå, kan man det i illustrator? Hvordan gør jeg det og hvad hedder det?

/
Avatar billede weblex Nybegynder
06. juni 2006 - 20:15 #1
Tegn en firkant.

Vælg Effect - 3D - Extrude and bevel...

Træk rundt på billedet af kassen, så det får den rette facon.

Hvis den skal være flad sæt extrude depth til 0.
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2006 - 20:17 #2
<ole>

Hmmmm ... ordene i spørgsmålet kan jo dække mange forskellige ønsker, men mon ikke du skal bruge rotations-værktøjet? Prøv at trykke 'R' på keyboard'et og se, hvilket værktøj, der blev valgt. Prøv først det.

Du kan også trykke 'O' ('O' som i 'Ole'). Det vælger dit 'Reflect' tool. Når du kan se den nedtrykkede tool-knap, kan du trykke på knappen og i stedet vælge 'Shear' værktøjet, der gemmer sig samme sted. Det kan du også prøve  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede kappel Nybegynder
06. juni 2006 - 20:21 #3
-> weblex
jeg prøver det.

-> olebole
Det er derfor jeg har vedhæftet et link til et billede (det siger end 1000 ord)
Det jeg vil er at lave de tre rektangler normalt og så forsøge mig med de tools i foreslår.
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2006 - 01:36 #4
Hvis indholdet af dine rektangler er rimelig 'fladt', er shear-værktøjet sikkert anvendeligt
Avatar billede kappel Nybegynder
07. juni 2006 - 01:51 #5
jeg brugte Vælg Effect - 3D - Extrude and bevel... og det virker perfekt.

-> ole
..kan du trykke på knappen og i stedet vælge 'Shear' værktøjet

Det kan jeg ikke, der gemmer sig 2 værktøjer under R og O tasten og det er rotate og spejlvende.
hvordan tilgås shear
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2006 - 05:36 #6
Hvad sker der, når du holder knappen nede og venter et øjeblik? Så skulle der gerne vise sig et værktøj mere.

Ved dit spejlvendeværktøj er der formodentlig en lillebitte pil i nederste højre hjørne. Den betyder, der gemmer sig flere værktøjer under knappen, hvis du holder den nedtrykket et øjeblik. Det er standard for alle Adobe's (egne) programmer  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2006 - 05:40 #7
- udover shear, skal du sikkert også skallere ned i lodret plan - så du danner en 'flad' rhombe  :)