Avatar billede kappel Nybegynder
06. juni 2006 - 10:10 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Vippe et lag i illustrator (3d)

Hej

Jeg har brug for hjælp til at lave følgende figur:
http://kappels.net/lag.gif

Første problem er få lagene på skrå, kan man det i illustrator? Hvordan gør jeg det og hvad hedder det?

/
Avatar billede miss-g Seniormester
07. juni 2006 - 00:55 #1
Ja du kan vippe på alle leder og kanter.

Marker din figur eller flere, og tryk på Free Transform Tool på værktøjslinien (ligner en stiplet firkant med en sort pil oppe i venstre hjørne)

Så tager du fat i et af punkterne (de hvide små firkanter) således:
Hold venstre musetast nede, og hold derefter CTRL nede - nu kan du ´lægge´ din figur ned.

Hvis du tager fat i et hjørne, så er det kun den ene side - tager du fat i midten er det hele figuren.... prøv dig lidt frem.

Rækkefølgen er ihvertfald vigtigt - først hold venstre museknap nede, og derefter CTRL...
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2006 - 01:01 #2
<ole>

Du husker, der skal gå mindst en uge mellem spørgsmål om samme emne, ikk'?  ;o)
    http://www.eksperten.dk/spm/713949

/mvh
</bole>
Avatar billede kappel Nybegynder
07. juni 2006 - 01:03 #3
miss-q jeg har fået svar i en anden tråd, havde lidt tralvt, så jeg oprettede en ny (synes denne er lidt træg og det er en skam)

Men vi deler point for din tid alligevel, håber det ok.

hej hej miss-q
Avatar billede kappel Nybegynder
07. juni 2006 - 01:04 #4
Hej Ole.

Nå ja der var du hurtigere end mig, jeg havde glemt at lukke denne.

Undskylder.
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2006 - 01:09 #5
Det er helt okay. Jeg husker dig som en af 'de fornuftige' brugere ... derfor også en helt stilfærdig kommentar  ;o)
Avatar billede kappel Nybegynder
07. juni 2006 - 01:13 #6
Helt ok. og tak for kompliment.
Jeg har under en uge tilbage før jeg skal aflevere mit speciale, så kan man nemt få brug for et hurtig svar :)

Er især spændt på debut-opsætningen i indesign cs2 (jeg har dog øvet mig, men kan ikke finde ud af autonummering af figurer og afsnit og så har jeg heller ikke fået toc'en til at spille :(...)
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2006 - 01:34 #7
Hmmm ... mine QXP- og InDesign-kundskaber er godtnok ved at være rustne, så der skal du nok ikke regne med min hjælp  :)