Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. juni 2006 - 19:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Noget hjælp til tysk..

Hej, jeg har en tysk mundtlig eksamen på tirsdag, og har sgu glemt en masse ord ( sikkert fordi jeg ikke har fulgt med).

Så jeg ville høre om i muligvis kunne lave liste over danske normale ord, om til tysk, fx:

På, af, det, hvor, etc. Bare alle de "normale" ord man nu kan falde over i en normal samtale, og gerne denne sætning: Vi har også læst.

Har virkelig brug for det, da jeg nok har sløset igennem dette år, men som sagt, alle normalt ord, og gerne nogle udsagnssord også :)
Avatar billede cs-gamer Nybegynder
04. juni 2006 - 19:53 #1
Min ven (Chris) kan kun sige:) knæk og bræk jeg stinker os:)
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2006 - 19:58 #2
En liste over normale ord vil ikke hjælpe dig meget da tysk ordstilling jo er anderledes. Lav hellere en list over (fyld) sætninger, f.eks.

Jeg ville mene at
det virker som om
det er svært at sige med
Man kan sige både for og imod, men
Lige i dette tilfælde
osv osv osv
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. juni 2006 - 20:00 #3
bare noget såsom:

Det handler om
Har læst en tekst der minder om.

fx disse to, men kan ikke huske nogle som helst små ord som, at, som, om, på etc. Så det ville hjælpe med en masse ord som man skal kunne for at kunne sige en sætning
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
04. juni 2006 - 22:16 #4
Og gerne disse sætninger:

Teksten handler om:

Båndet handler om:
Avatar billede sqgersvar Nybegynder
06. juni 2006 - 13:57 #5
Nvm, har fået det overstået.