Avatar billede uffekat Nybegynder
03. juni 2006 - 18:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nye RAM

Jeg står og skal købe nogle nye RAM, og i computeren sidder der to blokke PC-2100 RAM.

Når man søger efter nye RAM på edbpriser, finder den næsten kun PC3200, så ville det være muligt at købe sådan et par blocke af dem, og så bare sætte hastigheden ned, hvis computeren ikke vil æde dem?

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
03. juni 2006 - 18:52 #1
jeg er rimelig sikker på at pc3200 ram er bagudkompitable, dvs. at de godt kan køre på et ældre bundkort der ellers kun vil "æde" pc2100.
Men jeg er ikke helt sikker, måske kan nogle af de andre eksperter be/afkræfte det :P
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. juni 2006 - 18:59 #2
jeg har sat pc3200 ram i en der kørte 333mhz, først gav det probz, så indstillede jeg frekvensen til de 333 i bios i stedet for com selv skulle finde frekvensen og så kørte de bare, så det burde ikke være noget prob, bare stil den ønskede frekvens i bios
Avatar billede uffekat Nybegynder
03. juni 2006 - 19:27 #3
Lyder smooth. Så lukker jeg den bare :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. juni 2006 - 20:08 #4
øhh, du får hjælp af egr sli, som jeg bekræfter, men tager selv point når det er egr sli der burde have dem??? Det er da en sikker måde at sørge for du ikke får hjælp næste gang du har nogen problemer. Eller det var måske et uheld?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
03. juni 2006 - 21:04 #5
vi burde dele, drgonzo og jeg, da jeg kom med teorien, og drgonzo bekraæftede det, som jeg var lidt usikker på!
Ikke god stil uffekat!
Avatar billede drgonzo Praktikant
03. juni 2006 - 23:45 #6
egr - du er altid så beskeden ;)
Avatar billede uffekat Nybegynder
18. juni 2006 - 13:46 #7
Det må I da virkelig undskylde.
Sidst jeg oprettede en tråd og den blev besvaret (også med kommentar, som man ikke kan give point) lod jeg være med at lukke den, og så skal jeg ellers love for at jeg også fik med korn 12 kommentarerne i stil med "hvorfor fanden lukker du ikke tråden, det er pisse irriterende, at du bare lader den være åben".

Så nu må I altså lige finde ud af, hvad I gerne vil have folk skal gøre ... Det er lidt svært når man den ene gang bliver irettesat, retter sig efter det og så bliver kritiseret for lige det modsatte næste gang. Hvis I svarer, så lav jeres kommentar som svar, så er alle glade.
Jeg er meget ligeglad med mine point, så jeg skal da endelig oprette et par tråde kaldet "Uffekat giver gratis 200 point til alle, der synes han har snydt dem".

Opsummering: Svar med svar funktionen, så skulle alt gerne være i orden.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. juni 2006 - 19:30 #8
Man plejer at ligge sine indlæg som kommentarer, når opretteren så er tilfreds kan han bede dem han mener skal have point om at ligge et svar