Avatar billede hmlfc Praktikant
02. juni 2006 - 17:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Automatisk nummerering af afsnit

Hej Jeg sidder og skriver projekt i word. Jeg vil gerne have word til at lave automatisk nummerering af afsnit og underafsnit fx.:  1."Overskrift"
      1.1 "underoverskrift 1"
      1.2 "underoverskrift 2"    ect. ect.

Hvordan gør man dette? pfa tak!!!
Avatar billede jokkejensen Novice
02. juni 2006 - 20:58 #1
brug hjælp i word....

Søg eksempelvis på : "nummerer overskifter"

Sikker på det vil hjælpe :)
04. juni 2006 - 02:47 #2
Det gør du ved at indsætte nummereringen i overskriftstypografierne.

Vælg Formater-Typografier og formater...
I opgaveruden til højre finder du "Overskrift1" og klikker på den lille pil til højre herfor, og vælger Rediger
Klikpå knappen Formater, og vælg punktopstilling
På fanen "Flere niveauer" ælger du denønskede nummereringsform, og klikker på OK ...... og OK

Gentag for "Overskrift 2" osv....
Avatar billede hmlfc Praktikant
04. juni 2006 - 12:22 #3
Af hjertet tak Erikjuul!!
Avatar billede jokkejensen Novice
04. juni 2006 - 14:31 #4
Det samme fremgår nu af hjælp i office...
Avatar billede jokkejensen Novice
04. juni 2006 - 18:48 #5
Hvem af Jer 2 tøser giver anonym karma ?

Det var ikke ment som en provokation, men mere som et råd, om at det er idiotisk at spørge om ting der er forklaret på den mest pædagogiske måde der findes, med illustrationer mm.

Og at det er bedre at "vise vej" end at give en løsning. !
Avatar billede jokkejensen Novice
06. juni 2006 - 23:55 #6
Blev lige nød til at hævne... beklager !

- Skulle nogen af jer ikke have givet mig dårlig karma - siger i bare til.. så fjerner jeg det selvfølgelig !
Avatar billede hmlfc Praktikant
07. juni 2006 - 00:05 #7
Jeg forstår slet ikke din ophidsigelse... Jeg havde brug for et godt beskrevet svar og det fik jeg. Gav point og sagde tak.

Ang. Karma, den tøs kender jeg ikke ;-)
Avatar billede jokkejensen Novice
07. juni 2006 - 00:07 #8
okay - så fjerner jeg ved dig...

Jeg ville bare råde dig til at slå op i hjælp i office... der er massere af guides, og det kan spare dig for massere af tid i stedet for at stille spørgsmplet her... det tog jo 3 dage før du kom videre...
Avatar billede hmlfc Praktikant
07. juni 2006 - 00:10 #9
Det kan du have ret i. Men nogle gange tager det jo kun 2 min. herinde..
Avatar billede jokkejensen Novice
07. juni 2006 - 00:12 #10
Jeps.. men der gik 2 dage før eric svarede...

Du kunne jo bede mig om at uddybe.. så kunne jeg jo godt copy paste fra word hvis det er sådan det skal serveres :)

Jeg blev nød til at hævne for at få en dialog igang, jeg er ikke meget for de anonyme karma'er og ingen af jer ville svare..

/JJ