Avatar billede dubio Nybegynder
01. juni 2006 - 11:32 Der er 12 kommentarer

X1600 mobility eller Geforce Go 7600 m. 512md DDRII?

Jeg har kig på et par blærbare 'putere..

Den skal bruges til at spilles på og den skal også kunne køre 3D CAD programmer, så jeg skal have et ordentlig grafikkort.

Mit spørgsmål er så, hvilket skal jeg vælge? et X1600 mobility eller Geforce Go 7600 m. 512md DDRII?

Har kigget efter 3Dmark05 test, men de kommer med en del forskellige resultater.. fra 2596 til 3815 for X1600 og 2184 til 2585 for 7600, så jeg tør ikke tae det helt for gode varer, da jeg ikke har kunne finde hvilke, spec. testen er kørt med..

kan I hjælpe mig?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
01. juni 2006 - 11:38 #1
jeg ville tage 7600'eren!
Avatar billede dubio Nybegynder
01. juni 2006 - 11:43 #2
hvorfor?
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 12:26 #3
Kortene er meget ens så det er nok lige så meget et smags spm.. Efter hvad jeg kan finde er x1600 en smule bedre end 7600 kortet. Personligt er jeg også selv til ATI kort. Deres driver opbygning er federe, tv-out er meget bedre end på gforce kort. Men det er bare mine erfaringer :)
Avatar billede pullerien Nybegynder
01. juni 2006 - 14:35 #4
"Deres driver opbygning "

Hvad mener du med det?

Disse kort kaldes performance kort, og er generelt designet til 3D applikationer når vi snakker om en mobilt område. Modellerne sidder ikke I hvad man kalder DTR maskiner. Altså laptops med formålet at erstatte en stationær computer, som mange high end grafikkort ellers gør. Varme problemer er ikke markant stort på X1600 eller GO7600, men igen er de ikke mellem de køligeste kort i denne teknologi.
Når vi snakker om batteritiden, så er omtalte kort ikke i den tunge ende, men selvfølgelig sluger de en del mere strøm end low end kortene, så er det for øje at have optimal strømtid, så skal du ikke stile efter de tunge kort.

De kort du kigger på vil I mange tilfælde kunne nå noget nær optimale settings i spil samt en ganske solid opløsning.

X1600 og GO7600 er henhoædsvis afløserne for X700 og GO6600

Du ønsker at benytte din laptop til CAD programmer, og her er de alm. Kort ikke optimale. Her skal du kigge efter FireGL kort fra ATI. F. eks. De er designet til CAD programmer, og kan ikke sammenlignes med desideret spille kort som disse er. Prisen er så også ena nden på maskiner med CAD kort. Men vil klart anbefale dem, hvis du er lidt halv proff I CAD applikationerne.
Avatar billede dubio Nybegynder
01. juni 2006 - 14:50 #5
Batteritid er jeg ret ligeglad med, jeg tror, jeg kan tælle på en hånd, de gange jeg har siddet et sted, hvor jeg ikke kunne plugge den bærbare i stikkontakten.. Så en time er rigeligt til mig..

Jeg spiller mere end jeg laver CAD, så det må være spil, den skal være god til..
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 14:53 #6
Jeg mener brugen af de forskellige indstillings muligheder er meget nemmere at tilgå og mere forståelig i ATI drivere frem for Nvidia driver. Det er jo bare min holdning, men jeg har haft begge typer kort og foretrækker klart ATI. Nu er jeg så gået over til omega drivere, de er klart de bedste til ati kort, både alm og mobillity

Som pullerien skriver er ingen af de 2 kort til cad programmer, her skal du have ati fire gl eller nvidia quatro fx kort, bærbare med disse kort koster som regel kassen og du kan ikke spille på kortene
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 14:55 #7
Du kan få en super svedig Zepto bærbar med go7600 kortet, både deres 6615 og 2425 modeller har dette kort. 6615 har 512 udgaven og 2425 har 256 udgaven. 512 udgaven er i snit over 3dmark 03, 05 og 06 ca 9.72% bedre end 256 udgaven, hvilket jo ikke er prangende
Avatar billede dubio Nybegynder
01. juni 2006 - 15:00 #8
Jeg har kigget på Zeptoen.. og det var også den jeg havde i tankerne da jeg stillede spørgsmålet.. men der er også de her to, der er lidt søde:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177271

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=185356

Især har LG'en lækkert tastatur og så giver fingerprint id halløjet jo også lidt Geek-value!
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 15:14 #9
Zepto 2425 har også fingeraftrykslæser og er et mærke jeg klart ville foretrække over acer når vi er oppe i de prisklasser. LG kender jeg desværre intet til, så den kan jeg ikke rigtig udtale mig om
Avatar billede pullerien Nybegynder
01. juni 2006 - 15:41 #10
Fingertryksaflæser er en feature man betaler en del for, og disse penge ville det da klart være optimalt at spenderer på noget relevant.
Men hver sin smag jo.

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177271

Denne modele r ganske okay, men Acer's maskiner har tendens til at larme mere end godt er. Det samme har Zepto, men de har sgu oppet sig en del på dette område med deres nyeste releases.
Avatar billede dubio Nybegynder
02. juni 2006 - 14:06 #11
->Pullerien: helt klart er fingeraftrykslæser en sekundær ting, men står jeg og skal vælge mellem en uden og en med, der koster henad det samme, tager jeg det helt klart med.. Jeg vil jo ha' så meget som muligt for pengene.. og geek value er også value!

Jeg har en kammerat der har modellen mindre end den acer i linket.. og det er klart en lækker spand.. men LG har et fedt tastatur, m. numpad og der kan puttes op til 4GB Ram i dyret, mod acers og Zeptos 2GB..

Skærm opløsningen er bare lidt ringe på Zeptoens.. Acers er okay.. og LGen har jeg set på LGE.com at den kan fås med en god opløning også..

Jeg tror jeg vil kigge lidt mere på Zepto's og LG'en, hvis der som I skriver (mellem linjerne, tror jeg) at der egentlig ikke er den store forskel om jeg tager et x1600 eller et GF7600.. så tror jeg nu det bliver LG'en.. men der er månedstid, til jeg skal købe..

Smid Et svar hver så deler jeg pointene..
Avatar billede drgonzo Praktikant
02. juni 2006 - 21:19 #12
ool