Avatar billede dkshero Nybegynder
31. maj 2006 - 19:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

intet internet

hej
vi har 2 computere
som der begge har internet forbindelse.
men nu er det kun den ene der kan komme på internette? :S
der er forbindelse hele vejen igennem for jeg kan se på den computer der ikke har internet(computer1) at når man tager stikket ud af routeren kommer der et rødt kryds mellem de 2 computere i ikonet.

når stikket er sat i er der bare den der gule 3 kant med et udråbs tegn inde i!
hvad kan jeg gøre for at løse problemet ?
sig endelig til hvis i skal havde flere informationer...

styre systemet på begge computere er windows xp pro
Avatar billede mons73 Nybegynder
31. maj 2006 - 20:20 #1
Har du prøvet at slukke routeren, vente 5-10 minutter og så starte den igen?
Avatar billede dkshero Nybegynder
31. maj 2006 - 20:23 #2
Ja og computeren
Avatar billede mons73 Nybegynder
31. maj 2006 - 20:35 #3
Og jeg går ud fra at du også har prøvet at sætte stikket i en anden port?
Har du prøvet at pinge en ip fra den computer hvor der ikke er net på? (Gå ind i menuen Start - programmer - tilbehør - kommandopromt, og skriv f.eks. ping 72.30.129.149)
Avatar billede dkshero Nybegynder
31. maj 2006 - 20:47 #4
den skriver at "modtagerværten ikke er tilgængelig" !!
Avatar billede mons73 Nybegynder
31. maj 2006 - 21:01 #5
Det betyder at der ikke er hul ud til nettet, og eftersom den anden computer er på nettet, vil det sige at fejlen enten er på netkortet, kablet, eller evt. den port i routeren den er koblet til. Den har godt nok kunnet gå på nettet ikke? Og der er ikke pillet ved indstillingerne på den siden?
Du kan jo tjekke at netkort, kabel osv. sidder rigtigt i.
Avatar billede dkshero Nybegynder
31. maj 2006 - 21:14 #6
kablet burde virke da den øjeblikkeligt registerer at jeg tager det ud af routeren!
Jeg har prøvet at bytte om på kablerne i routeren uden virkning!
Så er der netkortet tilbage, men i enhedshåndteringen meldes ikke om problemer!
Kan det evt. været virus?
Avatar billede kenp Novice
31. maj 2006 - 21:26 #7
Hvilken router har du?
Avatar billede dkshero Nybegynder
31. maj 2006 - 21:42 #8
netgear
Avatar billede mons73 Nybegynder
31. maj 2006 - 22:51 #9
Virker computeren ellers som den skal? Udover at der ikke er netforbindelse på?
Hvis den gør det, er det næppe virus.
Tjek evt. indstillingerne om de står som de skal.
Avatar billede dkshero Nybegynder
01. juni 2006 - 15:38 #10
ja computeren virker som den plejer det var fordi jeg lige har kørt et spyware program og det fandt 52 :/
Avatar billede zinuss Nybegynder
01. juni 2006 - 22:40 #11
Avatar billede dkshero Nybegynder
02. juni 2006 - 17:24 #12
hej zinuss jeg havde selv fundet ud af det :)
Avatar billede zinuss Nybegynder
02. juni 2006 - 19:56 #13
oki doki :)