Avatar billede fixbabe Nybegynder
30. maj 2006 - 23:19 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Webalizer host

Når jeg "laver" stats med webalizer ser det sådan her ud:

//Her rapporten for www
Webalizer V2.01-10 (Linux 2.4.27-2-386) locale: C
Using logfile /var/log/www-access.log (clf)
Creating output in /home/www/webalizer
Hostname for reports is 'servernavn'
History file not found...
Previous run data not found...
Saving current run data... [05/31/2006 01:09:50]
Generating report for May 2006
Generating summary report
Saving history information...
25 records in 0.03 seconds

//Her rapporten for www2
Webalizer V2.01-10 (Linux 2.4.27-2-386) locale: C
Using logfile /var/log/www2-access.log (clf)
Creating output in /home/www2/webalizer
Hostname for reports is 'servernavn'
Reading history file... webalizer.hist
Reading previous run data... webalizer.current
Saving current run data... [05/31/2006 01:14:53]
Generating report for May 2006
Generating summary report
Saving history information...
189 records (21 ignored) in 0.03 seconds

Hvorfor bruger den samme navn ved begge??
Avatar billede kasper.h Nybegynder
30. maj 2006 - 23:59 #1
Hvis du har 2 forskellige config filer, og har en webalizer.conf liggende i /etc, så tager den både den config fil du bruger OG /etc/webalizer.conf. Så slet /etc/webalizer.conf hvis du ikke vil have den skal bruge den, eller fjern de indstillinger der ikke skal være fælles for alle.
Avatar billede fixbabe Nybegynder
31. maj 2006 - 00:09 #2
Det virker ikke hvis filen fjernes eller slettes.

Jeg har rettet den til, og selv om "Usage Statistics for" er fjernet helt fra conf filen så bruger den det alligevel..
Avatar billede kasper.h Nybegynder
31. maj 2006 - 20:18 #3
altså, du har 2 config filer, right? og bruger dem med
webalizer -c configX.conf
og
webalizer -c configY.conf

eller hvordan...?
Avatar billede fixbabe Nybegynder
31. maj 2006 - 20:20 #4
har ik 2 configs, og webalizer er sat til at lave stats kl 24 hver dag
Avatar billede kasper.h Nybegynder
31. maj 2006 - 20:26 #5
Ok, hvad er så spørgsmålet..?
Hvorfor den bruger 'servernavn' ved begge to? Fordi det er hostnavnet på din maskine.. Hvis du vil have den til at bruge forskellige, skal du lave forskellige config filer.
Avatar billede fixbabe Nybegynder
31. maj 2006 - 20:33 #6
Selv om jeg sletter host name i config, og laver to sepperate configs bruger den stadig samme server navn!
Avatar billede dudez Nybegynder
03. juni 2006 - 11:09 #7
Jeg fik det til at virke ved at leve en config fil for hver site.

i configfilen ændrer man så:

LogFile /var/log/httpd/domain.1.dk-access_log (apache log access fil for dette domain)

OutputDir /var/www/html/domain.1.dk/stat (www dir for domain 1)

HistoryName /var/lib/webalizer/domain.1.webalizer.hist (webalizer history file)

IncrementalName /var/lib/webalizer/domain.1.webalizer.current (webalizer current file)

DNSCache /var/lib/webalizer/domain.1.dns_cache.db (DNS database file)

HostName domain.1.dk

Derefter satte jeg WEBMIN op lokalt på serveren, og via WEBMIN "Webalizer Logfile Analysis" sætter jeg de forskellige CRON JOB op på Webalizer.
Avatar billede kasper.h Nybegynder
03. juni 2006 - 19:02 #8
Præcis..
Som sagt, du laver 2 config filer med de indstillinger du vil have for hvert site, og eventuelt en med fælles indstillinger, som ligger i /etc og hedder webalizer.conf.
Og genererer så statistikken med
webalizer -c configX.conf
Avatar billede fixbabe Nybegynder
06. juni 2006 - 21:46 #9
Det virker, håber det er ok i deler :)
Avatar billede kasper.h Nybegynder
07. juni 2006 - 20:54 #10
Det er så i orden ;)