Avatar billede axl_rose Nybegynder
30. maj 2006 - 09:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny computer

Hej

Jeg vil høre jeres mening om hvad jeg skal købe -

Jeg har et asus p7131 Dual tv kort, og da det er et software decoder kort. Skal min pc være kraftig

Det jeg skal bruge er:
Bundkort -
Processor -
Graffikkort

Og de må meget gerne være i den billigere ende...
Det skal bare kunne køre Mediaportal og vise tv flydende

M.v.h
KC
Avatar billede c-holst Novice
30. maj 2006 - 10:51 #1
ville nu rigtigt gerne se et budget

forestiller mig, at du har ram med mere som skal genbruges, og at det er almindelig ddr ram. At du har et alm atx kabinet

jeg forestiller mig, at vi finder et godt bundkort med pci-e tilgrafikkort og en socket 939 til cpu, da det er det nyeste, og gør at du senere kan købe en større processor

et pci-e grafikkort, men jeg skal lige vide om du er gamer eller om du bare spiller lidt ind i mellem, og jeg skal vide hvilke tilslutninger du vil have på kortet. her kan være fx svideo, vga og dvi, som er standart i dag. ydermere kan du få med det nye hdmi som er optimalt til fladskærmstv hvis de har et sådant stik, og giver et bedre billede end svideostikket.
til fladskærme kan du dog også bruge både svideo, vga eller dvi

og en cpu lige omkring de 3 ghz
Avatar billede axl_rose Nybegynder
30. maj 2006 - 10:58 #2
Hej -
Somsagt er det en Tilnærmelsesvis dedikeret mediecenter, men ja skal kunne spille lidt battlefield 2 på den :-)

Det må gerne understøtte hdmi, men ikke et krav. Ellers det standard - svideo,vga og dvi, eller bare dvi, brugger ikke vga.

Havde tænkt på en Intel P4 3,0 ghz

Som Team Mediaportal , med det tv kort jeg har, forslår de minmum 2,8 ghz, men vil gerne have en 3,0 ghz så har man jo en ordentlig en.!

Citer - (
Make sure your analog TV card without hardware MPEG2 encoder is supported by MediaPortal. Review the list of supported software cards . In order to use these types of cards, your system has to meet at least these requirements:

Pentium IV 2.8GHz equivalent or faster CPU
)
Avatar billede axl_rose Nybegynder
30. maj 2006 - 11:06 #3
Jeg har 750 mb Ram ca.
Avatar billede axl_rose Nybegynder
30. maj 2006 - 12:08 #4
Har kigget på dette

Bundkort - Asus P5LD2-V Eller ASUS P5ND2-SLI

Processor - 1 x Intel Celeron D 355 3.33 GHz - Socket LGA775
Avatar billede axl_rose Nybegynder
30. maj 2006 - 12:16 #5
Et spørgsmål forskellen mellen

Club 3D GeForce 6600GT er dyrere end et

Club 3D GeForce 7300 GS

og hvad er forskellen mellem GT, GS ??
Avatar billede axl_rose Nybegynder
30. maj 2006 - 12:32 #6
og en Club 3D GeForce 7300 GS
Avatar billede axl_rose Nybegynder
30. maj 2006 - 18:37 #7
Lukker har købt ind :-)!