Avatar billede aciboy Nybegynder
30. maj 2006 - 00:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mappe er skrivebeskyttet

Hej!

Jeg prøver forgæves at ændre rettighederne på min mappe, der indeholder Adobe GoLive CS2. Den står til at være skrivebeskyttet - og det skal den ikke. Jeg højre-klikker > egenskaber og fravælger skrivebeskyttelse. Jeg vælger "alle filer og undermapper" og trykker OK. Den ændrer indstillingerne for hver enkelt fil og er færdig.

Når jeg højreklikker på mappen, står den STADIG til skrivebeskyttet og jeg kan fortsat ikke lave den ønskede ændring. Nogen anelse om hvad det kan skyldes - og hvad jeg kan gøre, for at rette op på det igen?
Avatar billede mons73 Nybegynder
30. maj 2006 - 00:43 #1
Er du logget på XP med administratorrettigheder?
Avatar billede aciboy Nybegynder
30. maj 2006 - 00:53 #2
Ja, jeg er eneste bruger på computeren og den konto jeg har, står som administrator.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. maj 2006 - 01:23 #3
Prøv at hente Process Explorer: http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html
Det er et gratis program, der viser en oversigt over kørende processer. Programmet kan køres direkte, uden installation.

Når du har startet programmet, hold CTRL-tasten nede og tryk på F-tasten. Du kan også bare klikke på kikkert-ikonet til højre, hvor der er noget gult på.

Indtast navnet på mappen og klik på "Search".

Hvis der er oprette forbindelse til mappen, vises en oversigt over de processer, der har oprette forbindelse til mappen. Dobbelklik på processen i listen, for at hoppe over til den i oversigten.

Her kan du højreklikke og vælge "Close Handle" som så lukker forbindelsen til mappen.
Avatar billede hcma Novice
30. maj 2006 - 01:51 #4
prøv at overtage ejerskabet:  http://support.microsoft.com/?kbid=308421
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. maj 2006 - 01:57 #5
Det er noget med en eller anden "fejl" i Windows (el. NTFS) med at mapper kun kan være skrivebeskyttede. Det er fuldstændigt normalt.

Jeg har ikke lige en reference ved hånden, men problemet er udelukkende kosmetisk -det har ikke nogen indflydelse på brug af mappen.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
30. maj 2006 - 02:00 #6
Her var Knowledge Base artiklen om det: http://support.microsoft.com/kb/326549/

Der står også hvordan du slipper udenom det, hvis nu et program af en eller anden grund tager sig af at mappen er skrivebeskyttet - det gør Windows normalt ikke.