Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
29. maj 2006 - 13:46 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Køb af bærbar - nogen forslag?

Hej,

Skal bruge en bærbar, til "gaming", af krævende spil..
Ville høre om nogen herinde havde et forslag til et godt købt?

pris niveau: omkring 12.000 +/-

Men venlig hilsen

Jesper Nørgaard
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
29. maj 2006 - 14:15 #1
Lige en tilføjelse: specifikationer: omkring 2Ghz , 2 GB ram, ca. 80GB harddisk
Avatar billede haverslev Novice
29. maj 2006 - 14:25 #2
En bærebar gaming pc med 2Ghz cpu, 2Gb ram osv. får du ikke til 12K - du skal også kigge efter Intel Core duo eller AMD Turion

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=177576

http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=uDGDNjyXrkChbQ1
Avatar billede haverslev Novice
29. maj 2006 - 14:31 #3
Tag evt. et kig her - en side om bærebare, købeguide osv
http://www.laptopworld.dk/
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2006 - 15:12 #4
hey den her har jeg lige installeret i dag ja jeg er i en it virksom hede
den er per fekt til spil 3DMARK 2005 point 3455 ca. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194363
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
29. maj 2006 - 16:49 #5
Tak for kommentarene, har selv et godt øje til zepto.
Hvordan giver jeg de 150 point? :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. maj 2006 - 16:49 #6
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. maj 2006 - 16:51 #7
Vær lige opmærksom på at Zepto's priser er excl 25% moms.
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
29. maj 2006 - 17:12 #8
har siddet og skiftet lidt fra og tilbage på specifikationer, og er kommet frem til noget i stil med den her.

http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=fSD4cdAXMEUXQ

(håber linket virker)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. maj 2006 - 17:17 #9
Tror ikke det virker... Men hvis jeg var dig ville jeg vælge en Core Duo.
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
29. maj 2006 - 22:59 #10
Ok det link er forkert, den har gendannet standard indstillingerne.
Har kigget på følgende.

  15.4" WSXGA+ 1680x1050 (6615WD)
  2.00GHz Intel® Core™ Duo T2500
  1024MB (2x512) DDR2 PC5300 - 667MHZ
  60GB 7200omdr. SATA Hitachi
  DVD-RW Dual Layer brænder Slot-in (All)
  indbygget bluetooth
  Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit

  Nogen forslag til ændringer? modtages gerne
Avatar billede mrrius Nybegynder
29. maj 2006 - 23:43 #11
en bærbar , eller en slæbbar?

Den sidste link du har til zepto , der vil jeg nok vælge en core duo cpu, mere ram (256mb er for lidt) en større harddisk ( 40 gb er for lidt), dvd rw dl (koster få hundrede mere), og trådløs netværk

Hvis det er en spille bærbar du leder efter, så er grafikkortet, klart det vigtigste.
Geforce har lavet en geforce 7600go grafikkort, som ikke sluger strøm. Det må nok være den grafikkort du skal nøjes med :)
Core duo, vil være at foretrække. ( med centrino teknologi)
store skærme bruger mere strøm !

Computer city, havde for et par uger siden, en acer aspire 9802wkmi:
core duo, geforce 7600, 2gb ram, 120 gb harddisk, tv tuner, trådløs netværk, dvd rw dl, 20" skærm
til 15.000 kr , men den var ihvertfald ikke bærbar , men slæbbar (7,3 kg)
Avatar billede mrrius Nybegynder
29. maj 2006 - 23:45 #12
nååå så først nu, at du havde lavet rettelse. Brug lidt mere på harddisk størrelse, ellers sytes jeg den ser fint ud
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
30. maj 2006 - 00:10 #13
det grafikkort du nævner hører med som standard i bærbaren. (skulle jeg mene)
ja har også overvejet 80gb ellers købe en 200gb ekstern harddisk til diverse ting.

Min idé med bærbaren er at købe en fladskærm +  tastatur til hjemmet og bruge bærbaren som stationær pc, og bruge den som normal bærbar til undervisning eller lign.
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
30. maj 2006 - 01:18 #14
Hmm har læst lidt på diverse sites.

Intel skulle så vidt jeg har forstået komme med "Conroe" om en månedens tid.

Tror jeg venter med et købt indtil jeg har set hvad den koster.

tak for alle kommentarene
Avatar billede haverslev Novice
30. maj 2006 - 07:44 #15
Hvis du venter med at købe til Intel "Conroe" kommer, lukker du så spørgsmålet nu ?
Eller mangler du flere op´lysninger / kommentarer ?
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
30. maj 2006 - 12:34 #16
Hvor mange ram bør jeg købe? er 1GB nok? og er der nogen mærker som er mindre gode til gaming (dell, HP osv).
Avatar billede haverslev Novice
30. maj 2006 - 13:14 #17
Jeg mener at 1Gb ram vil være nok i 99,99% af tilfældene.
Avatar billede daffy60 Nybegynder
26. juni 2006 - 12:15 #18
http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=gsqdzvhAycKMFkmx den der er god der er os finger aftryk scanner i og inbygget webcam 1,3 Mega pixels