Avatar billede thetoastmaster Juniormester
27. maj 2006 - 16:10 Der er 1 løsning

smtp problem p et system der køre postfix mysql Cyrus-SASL Courie

hej
jeg har et problem med postfix - smtp

mit system køre med Postfix  MySQL  Cyrus-SASL Courier-IMAP
det der køre ( tror jeg ) er postfix samt mysql + courier-imap, jeg kan sende fra mit system ud på nettet, og jeg kan hente post fra fra mit system, men jeg kan ikke sende gennem mit system udefra til en extern email, altså sende fra min windows maskine gennem mit postsystem til en extern email, jeg kan heller ikke sende en mail ind i systemet, så der må være en smtp fejl, det skal lige siges at jeg godt ved der er en fejl et sted da jeg kan bruge telnet 127.0.0.1 25 til at komme ind og se den er oppe, men jeg kan ikke gøre det gennem en anden maskine, på mit lan system, jeg kan heller ikke komme på med telnet 192.168.0.99 25 ( dette er gennem ssh på dens eget system ) den bliver afvist ?? er der noget med host filerne eller noget andet ?? lytter måske forkert op port 25....

det skal lige siges at jeg har sat mit system op efter denne side,

http://www.khoosys.net/single.htm?ipg=1563

MVH The toastmaster
Avatar billede thetoastmaster Juniormester
27. maj 2006 - 19:05 #1
fejlen er fundet...