Avatar billede martusse Nybegynder
27. maj 2006 - 09:25 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af program

Hej Eksperter.
Jeg kan ikke fjerne et program som hedder: SurfSideKick, jeg får
af vide, at det bruges andet sted eller er Skrivebeskyttet. Det sidste er det ikke, det er undersøgt.
Norman virus control (karantæne) popper hele tiden op med disse:
Placering: C:\Programmer\SurfSideKick 3\SskBho.Dll W32/SurfSide.DM
C:\Programmer<SurfsideKick 3Ssk.Exe
C:\Windows\System 32 repairs303169587.Dll
Med venlig hilsen
Kathe Andersen
(martusse)
jo-ka@get2net.dk
Avatar billede rebecca Novice
27. maj 2006 - 09:43 #1
Hvis du er sikker på det ikke ligger og køre (Kig i joblisten) Så start i fejlsikret tilstand og fjern det der
Avatar billede martusse Nybegynder
27. maj 2006 - 10:02 #2
Hej Rebecca.
Det ved jeg jo ikke - aner ikke hvad det er for et program.
Hvor finder jeg 'joblisten' ? Og fejlsikret tilstand er det F8?
V.H.
Kathe
Avatar billede martusse Nybegynder
27. maj 2006 - 10:49 #3
Har du ikke fået mit svar??
Avatar billede fromsej Praktikant
27. maj 2006 - 11:02 #4
Følg vejledningen i denne artikel.
http://www.eksperten.dk/artikler/954
Avatar billede martusse Nybegynder
27. maj 2006 - 11:39 #5
Øv.... jeg kan ikke få den i fejlsikret tilstand, er det ikke f8, jeg skal trykke på lige inden den starter op ??
Avatar billede fromsej Praktikant
27. maj 2006 - 11:47 #6
Jo, men ellers kører du bare scannere i normal tilstand.
Avatar billede rebecca Novice
27. maj 2006 - 11:52 #7
Du finder joblisten ved at trykke ctrl - alt - delete
Avatar billede martusse Nybegynder
27. maj 2006 - 12:39 #8
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Kathe\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R3 - URLSearchHook: (no name) - {02EE5B04-F144-47BB-83FB-A60BD91B74A9} - C:\Programmer\SurfSideKick 3\SskBho.dll (file missing)
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {A60DF5E4-0758-A84C-297F-A640CFA94592} - C:\WINDOWS\iwtdtnci.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Overnet] C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe -t
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [SurfSideKick 3] C:\Programmer\SurfSideKick 3\Ssk.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "c:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Obklpwc] C:\Documents and Settings\Kathe\Dokumenter\?ppPatch\s?ool32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SurfSideKick 3] C:\Programmer\SurfSideKick 3\Ssk.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
O9 - Extra button: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O20 - AppInit_DLLs: repairs303169587.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
Avatar billede fromsej Praktikant
27. maj 2006 - 13:54 #9
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret (tryk på <F8> under opstarten), slet derefter mapper og filer listet længere nede.

R3 - URLSearchHook: (no name) - {02EE5B04-F144-47BB-83FB-A60BD91B74A9} - C:\Programmer\SurfSideKick 3\SskBho.dll (file missing)
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: (no name) - {A60DF5E4-0758-A84C-297F-A640CFA94592} - C:\WINDOWS\iwtdtnci.dll (file missing)
O4 - HKLM\..\Run: [SurfSideKick 3] C:\Programmer\SurfSideKick 3\Ssk.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Obklpwc] C:\Documents and Settings\Kathe\Dokumenter\?ppPatch\s?ool32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SurfSideKick 3] C:\Programmer\SurfSideKick 3\Ssk.exe
O20 - AppInit_DLLs: repairs303169587.dll

---------------------------------------
Sletning af \mapper\ og filer:
Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
C:\Programmer\SurfSideKick 3\
:\Documents and Settings\Kathe\Dokumenter\?ppPatch\
Filer:
C:\windows\system32\repairs303169587.dll
---------------------------------------
Genstart normalt og kom med en frisk Hijackthislog.
Avatar billede martusse Nybegynder
27. maj 2006 - 19:03 #10
Det har jeg skisme lige gjrt for en time siden.
Hvad sker der ??
Avatar billede martusse Nybegynder
27. maj 2006 - 19:07 #11
hold da op.... hvad gør jrg forkert ( hulk)
Avatar billede fromsej Praktikant
27. maj 2006 - 22:03 #12
Har du fulgt min vejledning?
Så lad os se en frisk Hijackthislog.
Avatar billede martusse Nybegynder
28. maj 2006 - 02:42 #13
Jeg kan ikke slette disse:
C:\Programmer\SurfSideKick 3\    C:\windows\system32\repairs303169587.dll
Og denne kan jeg ikke finde:
:\Documents and Settings\Kathe\Dokumenter\?ppPatch\

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Kathe\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R3 - URLSearchHook: (no name) - {02EE5B04-F144-47BB-83FB-A60BD91B74A9} - C:\Programmer\SurfSideKick 3\SskBho.dll (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Overnet] C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe -t
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [SurfSideKick 3] C:\Programmer\SurfSideKick 3\Ssk.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "c:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SurfSideKick 3] C:\Programmer\SurfSideKick 3\Ssk.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
O9 - Extra button: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O20 - AppInit_DLLs: repairs303169587.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
Avatar billede martusse Nybegynder
28. maj 2006 - 14:08 #14
Undskyld jeg afbrød mailerne i går, men jeg blev så sløj, at jeg måtte lægge mig.
Lige en frisk Hijackthilog:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Corel\Corel Paint Shop Pro X\Paint Shop Pro X.exe
C:\Documents and Settings\Kathe\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Overnet] C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe -t
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "c:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
O9 - Extra button: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .mid: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O20 - AppInit_DLLs: repairs303169587.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

Men C:\Windows\system32\repairs303169587.dll, kan jeg simpelthen ikke få fjernet. Den fortæller at enten bliver den brugt et andet sted, eller den er skrivebeskyttet - det sidste er den ikke, for det har jeg tjekket.
M.V.H.
Kathe
Avatar billede fromsej Praktikant
28. maj 2006 - 20:54 #15
Fjern Overnet i Tilføj/fjern programmer og drop fildeling, det er højst sandsynligt årsagen til dine infektioner.

-- Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip

-- Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

-- Sæt en prik i "Input Script Manually" og klik på Luppen - nu dukker der et lille vindue op, hvor du skal kopiere hele indholdet mellem de stiplede linier ind:

-----------------------------
Files to delete:
C:\Programmer\SurfSideKick 3\SskBho.dll
C:\Programmer\SurfSideKick 3\Ssk.exe
C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe
C:\WINDOWS\system32\repairs303169587.dll
C:\Documents and Settings\Kathe\Dokumenter\?ppPatch\s?ool32.exe

Folders to delete:
C:\Programmer\SurfSideKick 3
C:\Documents and Settings\Kathe\Dokumenter\?ppPatch
C:\Programmer\Overnet

Registry values to replace with dummy:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows | AppInit_DLLs
-----------------------------

-- Klik på Trafiklyset i Avenger. Programmet vil opfordre dig til at genstarte computeren straks, hvilket du skal gøre. Programmet vil lukke din computer, slette filerne og starte computeren igen.

-- Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar.

-- Kør Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

R3 - Default URLSearchHook is missing
O4 - HKLM\..\Run: [Overnet] C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe -t
O20 - AppInit_DLLs: repairs303169587.dll

Genstart computeren, og lav en ny log med Hijackthis, som du lægger herind sammen med loggen fra Avenger.
Avatar billede martusse Nybegynder
28. maj 2006 - 21:21 #16
Der kommer godt nok et vindue frem, men det er helt tomt.
Avatar billede fromsej Praktikant
28. maj 2006 - 21:26 #17
Hmm, nå fred være med det, lad os se en ny log.
Du skal nok ikke forvente yderligere fra mig i dag, har været på job siden 7:30 efter kun tre timers søvn sidste nat.*S*
(Men der er penge i det.)
Avatar billede martusse Nybegynder
28. maj 2006 - 21:33 #18
Det er forståeligt - det har så også været en lang dag. men jeg kan trøste dig med, at du heller ikke vil høre noget fra mig efter i morgen, da jeg flytter i sommerhuset *SS*
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Kathe\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "c:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
O9 - Extra button: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .mid: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O20 - AppInit_DLLs: repairs303169587.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
Avatar billede fromsej Praktikant
28. maj 2006 - 21:59 #19
Der er kun den lille dumme fætter tilbage.

Prevx påstår at de kan fjerne den, så lad os prøve det.

http://info.prevx.com/downloadremove.asp
Klik på Download now.
Gem filen i en mappe.
klik på Kør, så bliver den installeret.
Klik på Next, så på I Accept.
Når den er færdig, bliver du bedt om at genstarte, gør det.

Start programmet, klik på Start Trial, klik på OK.

Lad scanningen køre, fix linien med Hijackthis, hvis den stadig er der, genstart og kom med en frisk log fra hijackthis, og evt en logfil fra Prevx, jeg ved ikke om den laver en.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
28. maj 2006 - 22:00 #20
*SUK*
Det er denne linie:
O20 - AppInit_DLLs: repairs303169587.dll
Avatar billede martusse Nybegynder
28. maj 2006 - 22:09 #21
Jeg håber det bliver det sidste - så du kan få fred *SS*

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\Norman\Bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\Norman\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Kathe\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "c:\PROGRA~1\MESSEN~1\Msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: ATI CATALYST System Tray.lnk = C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\CLI.exe
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
O9 - Extra button: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @c:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - c:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .mid: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\Norman\Npf\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
Avatar billede martusse Nybegynder
28. maj 2006 - 22:17 #22
Den popper ikke op mere, så jeg vil sige 1000 tak for din tålmodighed.
Det kan vist så nu afsluttes Ikk' ?
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2006 - 16:01 #23
Velbekomme.*S*
Jo, her kan afsluttes nu, det gør du ved at markere mit navn i boksen og klikke på Accepter.

Fix denne:
R3 - Default URLSearchHook is missing

Så er din log ren, vi behøver ikke at se flere.
Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere samt sætte filvisning til normal.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede martusse Nybegynder
30. maj 2006 - 22:08 #24
Tusind tak for hjælpen.
Undskyld jeg er lidt længe om at tilbagemelde, men jeg sidder i vores sommerhus på Orø, med en endnu værre computer og Modem.
M.v.h.
Kathe
Avatar billede fromsej Praktikant
30. maj 2006 - 22:31 #25
Velbekomme, tak for point.*S*

Nej, jeg er SLET ikke misundelig over at skulle på arbejde i morgen, mens du nyder forsommeren i sommerhuset, jeg håber i får bedre vejr, end det har været de seneste dage.
Avatar billede martusse Nybegynder
30. maj 2006 - 23:59 #26
Velbekommen - de var fortjent *S*

*GG* Ja det gør jeg, når computeren her ikke driller, jeg har tid til at vente på bedre vejr, (er folkepensionist) men det må nu gerne snart komme.

Tak for denne gang, og god arbejdslyst *S*

M.V.H
Kathe.
Avatar billede martusse Nybegynder
01. juni 2006 - 14:21 #27
Kære søde fromsej.
Har du mod på at hjælpe mig endnu en gang ?
Det er til denne pc'er på Orø, den har det endnu værre end den hjemme i København. Hvis..... så vil dette gå endnu langsommere, da den kører på Modem, og jeg derved ikke kan være på hele tiden.
Problemet er at jeg ikke normalt kan komme på internettet, Norman virus, dukker hele tiden op,og jeg skal sige ja/nej hver gang jeg vil ind, men når jeg lukker internettet skal jeg genstarte foe at komme ind igen på samme måde.
jeg har kørt Dr. Virus + Sas (hed det vist) og de fandt også meget, som jeg så slettede. Men lige lidt hjalp det - Suk....
Jeg sender her en Log fil:
Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\NORMAN\bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\NORMAN\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\NORMAN\bin\NJEEVES.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\NORMAN\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\NORMAN\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 My Custom Edition\CalCheck.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\OPLIMIT\ocrawr32.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\Documents and Settings\Kathe  Andersen\Skrivebord\HijackThis\hijackthis.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopOE.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O1 - Hosts: 255.255.255.255 ar.atwola.com atdmt.com avp.ch avp.com avp.ru awaps.net ca.com dispatch.mcafee.com download.mcafee.com download.microsoft.com downloads.microsoft.com engine.awaps.net f-secure.com ftp.f-secure.com ftp.sophos.com go.microsoft.com liveupdate.symantec.com mast.mcafee.com mcafee.com msdn.microsoft.com my-etrust.com nai.com networkassociates.com office.microsoft.com phx.corporate-ir.net secure.nai.com securityresponse.symantec.com service1.symantec.com sophos.com spd.atdmt.com support.microsoft.com symantec.com update.symantec.com updates.symantec.com us.mcafee.com vil.nai.com viruslist.ru windowsupdate.microsoft.com www.avp.ch www.avp.com www.avp.ru www.awaps.net www.ca.com www.f-secure.com www.kaspersky.ru www.mcafee.com www.my-etrust.com www.nai.com www.networkassociates.com www.sophos.com www.symantec.com www.trendmicro.com www.viruslist.com www.viruslist.ru www3.ca.com
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [Anti-Virus Update Scheduler V1.39.12R] C:\WINDOWS\System32\jaqqt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Overnet] C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe -t
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Sygate Personal Firewall] gh4z1.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: OCRAWARE.lnk = C:\OPLIMIT\OCRAWARE.EXE
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express Calendar Checker For My Custom Edition.lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 My Custom Edition\CalCheck.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\google\google desktop search\googledesktopnetwork1.dll
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: Yahoo! Chat - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/c381/chat.cab
O16 - DPF: {0246ECA8-996F-11D1-BE2F-00A0C9037DFE} (TDServer Control) - http://www.truedoc.com/activex/tdserver.cab
O16 - DPF: {24D1BDCE-D835-11D6-BF84-0050047EA0E7} (BlueStream_Flash Class) - http://www.rovion.com/Controls/Rovion.cab?affiliate=BRANDY
O16 - DPF: {2B323CD9-50E3-11D3-9466-00A0C9700498} (Yahoo! Audio Conferencing) - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/v45/yacscom.cab
O16 - DPF: {2ED9BC2B-4DF1-472E-9B5E-55477D2C97F5} (Microsoft Data Collection Control) - https://support.microsoft.com/OAS/ActiveX/odc.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/d052c1d7d32ead/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{96BB4DAC-73D0-4DB7-A99D-1AB34A330920}: NameServer = 195.82.195.103 129.142.7.103
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
Avatar billede fromsej Praktikant
01. juni 2006 - 17:42 #28
Afinstaller Overnet i Tilføj/Fjern programmer.

Kør Hijackthis og fix følgende:
O1 - Hosts: 255.255.255.255  (og så videre)
O4 - HKLM\..\Run: [Anti-Virus Update Scheduler V1.39.12R] C:\WINDOWS\System32\jaqqt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Overnet] C:\Programmer\Overnet\Overnet.exe -t
O4 - HKCU\..\Run: [Sygate Personal Firewall] gh4z1.exe

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.

Genstart i fejlsikret og slet:
C:\Programmer\Overnet\ << Mappen.

C:\WINDOWS\System32\jaqqt.exe
gh4z1.exe

Genstart normalt, hent en ny Hijackthis her:
http://danborg.org/spy1/HJT/hijackthis.exe

Kom med en frisk log.
Avatar billede martusse Nybegynder
02. juni 2006 - 04:07 #29
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
C:\NORMAN\bin\Zanda.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\NORMAN\bin\NJEEVES.EXE
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\NORMAN\Nvc\bin\nvcoas.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\NORMAN\bin\ZLH.EXE
C:\WINDOWS\System32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\NORMAN\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\NORMAN\Npf\BIN\npfmsg2.exe
C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 My Custom Edition\CalCheck.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\OPLIMIT\ocrawr32.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Kathe  Andersen\Skrivebord\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_5_5_0.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\NORMAN\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: OCRAWARE.lnk = C:\OPLIMIT\OCRAWARE.EXE
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = C:\Program Files\Exif Launcher\QuickDCF.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Ulead Photo Express Calendar Checker For My Custom Edition.lnk = C:\Programmer\Ulead Systems\Ulead Photo Express 4.0 My Custom Edition\CalCheck.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
O12 - Plugin for .pdf: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\nppdf32.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: Yahoo! Chat - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/c381/chat.cab
O16 - DPF: {0246ECA8-996F-11D1-BE2F-00A0C9037DFE} (TDServer Control) - http://www.truedoc.com/activex/tdserver.cab
O16 - DPF: {24D1BDCE-D835-11D6-BF84-0050047EA0E7} (BlueStream_Flash Class) - http://www.rovion.com/Controls/Rovion.cab?affiliate=BRANDY
O16 - DPF: {2B323CD9-50E3-11D3-9466-00A0C9700498} (Yahoo! Audio Conferencing) - http://us.chat1.yimg.com/us.yimg.com/i/chat/applet/v45/yacscom.cab
O16 - DPF: {2ED9BC2B-4DF1-472E-9B5E-55477D2C97F5} (Microsoft Data Collection Control) - https://support.microsoft.com/OAS/ActiveX/odc.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/d052c1d7d32ead/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: ComPlusSetup - C:\WINDOWS\System32\catsrvut.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\NORMAN\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman Type-R - Unknown owner - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NPFSVICE.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\NORMAN\bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\NORMAN\Nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juni 2006 - 18:24 #30
Loggen er ren, har det hjulpet?
Avatar billede martusse Nybegynder
02. juni 2006 - 19:43 #31
Nej desværre.
Jeg må stadig sige sige ja til Normans gule vinduer, og når jeg lukker ned for internettet, kan jeg ikke komme ind igen uden at genstarte og det hele om igen. øv...
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juni 2006 - 20:47 #32
Søg efter filen DELNVC5.EXE, dobbeltklik og sæt markering ved 'Reparer'. Tryk på 'Næste' og 'Afslut'. Reparationen er nu påbegyndt.

Du kan følge reparationsprocessen ved at trykke på Start -> (Alle) Programmer -> Norman Virus Control -> Værktøjer. Når der står 'Installeret' ud for samtlige komponenter er reparationen overstået. Genstart computeren og kontrollér om problemet består.
Avatar billede martusse Nybegynder
02. juni 2006 - 21:57 #33
hej igen.
Det har jeg nu gjort uden resultat.
Jeg kunne ikke følge reparationsprocessen - der kom ingen komponenter frem.
Fik bare af vide, at den havde opdateret og installeret komponenter.
Da jeg søgte kom der alle disse frem:
DELNVC5.EXE    C:\Undzippet\nvc\Bin
DELNVC5.EXE    C:\Dokumenter and Settings\Kathe...
DELNVC5.EXE    Data\Bin
Efter jeg havde kørt reparationen kom denne til:
DELNVC5.EXE - 3213F2A1. pf.  C:\Windows\Prefetch
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juni 2006 - 22:05 #34
Præcist hvad skriver Norman?

Hvad angår IE:
Hent denne fil, pak den ud og dobbeltklik på iereg.bat:
http://www.fbeej.ctrlaltdel.dk/Programmer/iereg.zip
Genstart, se om det hjalp.
Avatar billede martusse Nybegynder
02. juni 2006 - 22:26 #35
Se..... det kan jeg jo ikke huske.
Men jeg kan fortælle, at det sidste her hjalp, nu 'funker' det. Jubiii....
Tusind-tusind tak endnu en gang.
Kan jeg give dig 200 point til ?
Avatar billede fromsej Praktikant
02. juni 2006 - 23:18 #36
Det lyder godt.*S*
Nogle gange er det de små ting der klarer problemet.

Nej, du kan ikke give mere end 200 point, det er imod reglerne på Eksperten, desuden går jeg ikke synderligt højt op i point alligevel, jeg har endnu ikke fundet en købmand der vil acceptere dem som gangbar mønt. ;-)