Avatar billede dubio Nybegynder
26. maj 2006 - 21:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billeder i LaTeX snøft snøft..

Hej
Jeg sidder og skriver projekt, og har den klassiske kamp med billederne.

Jeg har et afsnit, med mange grafer i, og det går bare ikke at have dem i en lang smøre til sidst.

Jeg kender til de her placeringes kommandoer [h!], [!].. ect. men det er ikke helt nok, jeg bruger også et par \newpage.. men det er heller ikke helt godt.. er der nogen der kender en smart måde at gøre det her på?
Avatar billede ljm21 Praktikant
26. maj 2006 - 22:29 #1
Du kan evt. prøve med \clearemptypage istedet for \newpage. \clearemptypage sørger for at skrive ophobede billeder ud, og laver derefter et sideskift.

Lars
Avatar billede dubio Nybegynder
27. maj 2006 - 10:27 #2
Hvad pakke indgår den commando i, for jeg får en fejlmeddelse..
Undefinded control sequence
1.107 \clearemptypage
Avatar billede ljm21 Praktikant
27. maj 2006 - 19:02 #3
Jeg beklager. Jeg huskede forkert. Den korekte kommando er \clearpage.

Lars
Avatar billede texperten Nybegynder
28. maj 2006 - 04:06 #4
Prøv med [H] (altså et stort H og uden udråbstegn) som option. Eksempel:

\begin{figure}[H]
  \centering
    \includegraphics[width=120mm]{noget}
\end{figure}
Avatar billede dubio Nybegynder
28. maj 2006 - 15:56 #5
Tak for svarene, det lykkedes med \clearpage og [H]