Avatar billede skizo_someone Nybegynder
26. maj 2006 - 11:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med .eps filer i både DVI og PS

Hej Eksperter

Jeg er efterhånden ved at have oprettet en del TeX spørgsmål herinde, den seneste tid, men det er nu tid til endnu én.

Problemet opstår ved kompilering af vores rapport, både ved kompilering til PS og DVI format.

- Ved DVI er det tilfældigt hvilke billeder der kommer med i DVI'en for hver kompilering.

- Hvis vi kigger på PS'en i Ghostviewer er alle billederne med, dog har den det med, ved udvalgte billeder, at indsætte nogle af dem på flere sider, samt andre småfejl. Så vidt jeg har forstået reflekterer PS filen det eksakte udseende af filen som ville den blive printet, så det er jo lidt foruroligende hvis dette ikke bliver ordenligt.

Billederne er alle *.eps billeder der er lavet i Adobe Illustrator. Ved kompilering af vores rapport har vi ingen errors og kun 3 warnings - ingen af dem er relateret til behandling af billeder.

Det jeg søger er gode råd til hvad der kan være skyld i at vores billeder opfører sig sådan samt evt. hvordan dette kan løses.

Til hjælp, kan alle elemeter af vores rapport ses på http://tnb.aau.dk/projekt/ind2b145/

- Mappen 'indeholder' alle vores tex filer, billeder mm. som rapporten består af. Hvis denne skal kompileres, er det inputsark.tex der skal benyttes.

- Rapport.rar er den pakkede version af mappem rapport for at gøre det nemmere hvis nogen rent faktisk kunne tænke sig at hente det ned for at kigge på det.

- Sidst men ikke mindst, er PS filen den kompilerede version af rapporten.

Jeg håber at der er nogen der gider tage sig tid til at assistere os, da i nærmest er ved at have opbrugt alle andre muligheder.

På forhånd tak
Christian Rasmussen, samt ind2b145 fra AAU :)
Avatar billede texperten Nybegynder
26. maj 2006 - 12:19 #1
Jeg skal nok tage et kig på det i aften, men jeg kan ikke love noget.
Avatar billede texperten Nybegynder
28. maj 2006 - 02:49 #2
Nu har jeg fået tid til at se på det; ved kompilering (i Emacs) med teTeX 3.0 på en Fedora Core 5-maskine, er der ingen problemer. I øvrigt er det helt vildt med en ps-fil på 51 MB -- hvordan har I kompileret dokumentet?
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
01. juni 2006 - 09:23 #3
Tusind tak fordi du har gidet taget dig tid til at kigge på det.
Jeg er ikke helt med på hvad du med med "hvordan vi har kompileret det" men jeg prøver alligevel... Det vi benytter os af er MikTeX og vi skriver og kompilerer det hele i TeXnicCenter. Om 51 MB er uhørt skal jeg ikke kunne sige, faktisk lyder det til at det er meget normalt heroppe, men det kan vel have noget at gøre med at vi alle vel næsten bruger de samme applikationer..
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
06. juni 2006 - 17:35 #4
Du skal hvertfald have pointene for at gide at tage en kigger på det - kan jeg få dig til at oprette et svar?
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
23. oktober 2006 - 16:09 #5
Jeg har startet processen af at få lukket nogle af mine gamle spørgsmål, grundet at jeg pt. har ~2300 point ude at svømme. Der er rykket for svar, men i tilfælde af at dette ikke er kommet indenfor en rimelig tid, tillader jeg mig nu at lukke. Hvis du, som reelt har svaret, pludselig vender tilbage hertil og vil have fingrene i pointene, er du velkommen til at smide mig en hurtig besked.

Med venlig hilsen
Christian Rasmussen.