Avatar billede reddevil Nybegynder
26. maj 2006 - 10:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tre versioner af Java installeret på en gang!?

Hej.
Når jeg i mit kontrolpanel kigger under add/remove programs ser det ud til at jeg har Java installeret tre gange. Her er hvad der står:

J2SE Development Kit 5.0 Update 5
J2SE Runtime Enviroment 5.0 Update 5
J2SE Runtime Enviroment 5.0 Update 6

Kan det virkelig passe at dette er nødvendigt? Eller kan jeg godt slette nogle af dem?
Avatar billede _carsten Nybegynder
26. maj 2006 - 11:02 #1
Denne kan godt slettes:  J2SE Runtime Enviroment 5.0 Update 5

J2SE Development Kit 5.0 Update 5, er kun nødvendig hvis du udvikler noget i java.
Avatar billede _carsten Nybegynder
26. maj 2006 - 11:02 #2
Men du kan lige så mange versioner liggende som du har lyst til.
Avatar billede reddevil Nybegynder
26. maj 2006 - 11:10 #3
OK.. jeg skriver lidt Java i eclipse, men når jeg går ind i eclipses indstillinger ser det ud til at det bruger JRE update 6 til at compile?
Avatar billede _carsten Nybegynder
26. maj 2006 - 11:14 #4
Ja - så kan du kun slette: J2SE Runtime Enviroment 5.0 Update 5

Og et svar.
Avatar billede _carsten Nybegynder
26. maj 2006 - 11:14 #5
Svar
Avatar billede reddevil Nybegynder
26. maj 2006 - 11:16 #6
Okay.. men jeg er altså nød til både at have Developer Kit og Runtime update 6 installeret på en gang?
Avatar billede _carsten Nybegynder
26. maj 2006 - 11:18 #7
Ja - IE bruger Runtime(JRE), eclipse bruger Developer Kit(SDK)
Avatar billede reddevil Nybegynder
26. maj 2006 - 11:20 #8
Og jeg bruger ikke IE.. hehe..
Når jeg kigger i eclipses indstillinger ser det bare ud som om at det benytter Runtime Enviroment update 6, men det lyder da også lidt mere logisk hvis det skulle bruge et SDK!
Avatar billede _carsten Nybegynder
26. maj 2006 - 11:24 #9
Nu kender jeg ikke eclipse, men jeg ville ikke blive overrasket hvis den OGSÅ brugte JRE, evt. til afvikle applikationer.

Så du skal bruge dem begge
Avatar billede reddevil Nybegynder
26. maj 2006 - 11:24 #10
OK tak
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
26. maj 2006 - 23:01 #11
Nu indeholder JDK mappen jo også en JRE - så mon ikke de fleste ide'er også bruger den? Så den matcher med den version man udvikler op imod...
Avatar billede _carsten Nybegynder
26. maj 2006 - 23:13 #12
Både ja og nej, så vidt jeg husker kan man til/fravælge JRE under installation af JDK, men jeg er ikke 100% sikker, man kan i hvertfald skifte installations dir.
Avatar billede _carsten Nybegynder
26. maj 2006 - 23:14 #13
Men selvfølgelig lyder det fornuftigt at JRE er med i JDK