Avatar billede janbach Nybegynder
26. maj 2006 - 10:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brug af stregkodelæser

Hej Eksperten

Jeg har lavet en lille database form hvor jeg med en stregkodelæser indsætter en række tal og bogstaver i et textfield. Stregkodelæseren er opsat til efterfølgende at indsætte et [Enter]. Jeg har lavet en macro som efterfølgende kører en query og bruger det data som er indsat. Denne macro er sat på OnEnter eventen, men af en eller anden grund bliver den også kørt når formen startes op. Jeg ved ikke om det er en fejl i Access - at den samme event har 2 indgange.

Er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan gøre det anderledes - evt. lytte på at der bliver lavet et linjeskift.
Avatar billede terry Ekspert
26. maj 2006 - 10:52 #1
The OnEnter event is fired when the field gets focus. If the field is the first field in the tab list then the event will lfire when the form opens because th ecursor is getting placed there.
Avatar billede terry Ekspert
26. maj 2006 - 10:53 #2
The OnEnter event isnt an event which gets fired when an ENTER character is received. Try the after update event.
Avatar billede janbach Nybegynder
26. maj 2006 - 11:31 #3
Perfect!:) Thx

Will you send an answer?
Avatar billede terry Ekspert
26. maj 2006 - 12:01 #4
selv tak