Avatar billede dingo2 Nybegynder
24. maj 2006 - 23:11 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

HDD Problem NSLU2

jeg har en NSLU2 og har installeret en extra usb-hub med HDDs
Nu har jeg formateret alle til NTFS undtagen 1, den er stadig i Ext3, men nu kan jeg ikke læse den mere. hvorfor
og kan jeg gøre noget, uden at miste data.

programmer gerne til windows
ellers bare noget jeg kan skrive i telnet

Vil bare have data kopieret over på en ny HD
Men lidt svært når man ikke kan læse den..
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2006 - 13:28 #1
Jeg forstår dig som at du har harddisk med data fra Linux som du ønsker at redde, hvis du ikke har en Linux-installation har du kun en mulighed, formater en af dine diske til FAT32, download og brænd DAPPIX http://www.helgec.dk/dappix.html og brug den cd til at kopiere dine data over på FAT32-partitionen
Avatar billede oz2kas Nybegynder
25. maj 2006 - 14:33 #2
Smid disken over på din windowsmaskine og brug følgende program til at tage backup af disken: http://www.chrysocome.net/explore2fs

Jeg mente ikke NSLU2'eren kunne læse NTFS direkte? Har du moddet den med ny firmware?

Nemmeste måde er stadig at sætte begge diske til din windowsmaskine og kopiere data'ene over.
Avatar billede dingo2 Nybegynder
27. maj 2006 - 15:36 #3
Mange tak, god info.
Det skal dog siges at jeg har prøvet explorer2fs, det sjove er at den ikke finder noget serienummer på HDD når man kigger i propperties, det tyder jo på at selve HDD er forsøgt formateret eller lign. Kan man komme uden om det problem...?
for den siger jo stadig at der er data på, samme antal MB som før.

Jeg hentet først Knoppix, den virkede ikke på min maskine, nu prøver jeg Dappix istedet for.

Ja, jeg har puttet den nyeste Unslung FW på min NSLU2, og den køre som en drøm.
Nu kan jeg køre NTSF over min Usb-Hub, med flere HDD på.

Mit største problem ligger nu mest i at alle mine DVD film er lavet om til DivX, og det har taget måneder. ville jo gerne undgå at skulle starte forfra, hvis disken nu på en eller anden måde kunne tilsluttes og fixes så jeg kunne hente data.

Men det ser ikke godt ud, mener bare at jeg havde et program engang der kunne fikse HDD når den slags skete, men kan ikke huske hvad det hedder og heller ikke om det også galt Linux formateret HDD Ext2/Ext3

Men måske Nogle her, kan hjælpe med den info..

Dingo2
Avatar billede dingo2 Nybegynder
27. maj 2006 - 21:52 #4
Så lykkedes det..
Fik aldrig prøvet Dappix, da min maskine var ved at scan min HDD med "R-Studio 3"
Desværre var det en Demo udgave, så jeg kunne ikke genskabe det store.
Men min ven havde den indstalleret på hans arbejds blærrebar, så efter 5 timmers scan
kunne jeg genskabe det meste, ihvertfald det der var vigtigts..

Ginialt program, pengene værd hvis man er på røven med tabte partisioner eller boot sectors og lign... R-Studio 3, "men kun noget værd hvis det er registreret"

Men det var faktisk via søgning på det du gav, som tilfældigt gav mig nogle sider hvor jeg læste om det.

Så points til jer begge, hvis i vil have dem...

Mvh.
Dingo2, "den glade HDD ejer"
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2006 - 22:08 #5
:o)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. maj 2006 - 20:28 #6
Glad for at du kom frem til en løsning. :-)
100 point er dog alt for mange.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
28. maj 2006 - 20:28 #7
Det skulle så have været som et svar :-p