Avatar billede 1olsen Nybegynder
24. maj 2006 - 19:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Max antal tegn i box i en formular

Hej

er der en der kan hjælpe med hvordan man laver en tekst box hvor der fx max kan skrives 250 tegn til til brug i en tilmeldings formular man som bruger skal udfylde inden afsendelse af formularen
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. maj 2006 - 19:46 #1
<script type="text/javascript">
// <![CDATA[
function calc() {
    len = document.getElementById('TEXT_FELTET').value.length;

    if (len > 250) {
        alert("Slet noget, mester.");
    }
// ]]>
</script>

<textarea name="xxx" id="TEXT_FELTET" cols="35" rows="15" onkeyup="calc()" onchange="calc()" onkeypress="calc()"></textarea>
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. maj 2006 - 19:47 #2
Muligvis ikke verdens kønneste løsning, og intet til hinder for, at man kan submitte med for mange tegn. Det kan du dog ændre ved at lave en onsubmit="validate()":

function calc() {
    len = document.getElementById('TEXT_FELTET').value.length;

    return len <= 250;
}
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. maj 2006 - 19:48 #3
Et eksempel, hvis du vil se noget i brug:

http://www.jensgram.dk/sjov/gaestebog/nyt.php (grim kode er gratis ;)
Avatar billede 1olsen Nybegynder
24. maj 2006 - 20:06 #4
10-4 - lav svar
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. maj 2006 - 20:53 #5
Roger
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 21:30 #6
- ehhhh ... var det grim - eller gram kode, du sagde?  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 21:30 #7
....... eller måske bare grum  :D
Avatar billede jensgram Nybegynder
24. maj 2006 - 21:32 #8
Grim OG grum!

Jeg har to undskyldninger:
1) Det er ret gammelt, og jeg var ikke så sej til JavaScript dengang.
2) Det er jeg stadig ikke ;)
Avatar billede olebole Juniormester
25. maj 2006 - 19:48 #9
*LoL* Du ved, jeg har en snavset tunge - og du lagde jo nærmest selv kommentaren på den - men heldigvis kender du min ... ehhhhhh ... humor. Tak for ordene, du ved  ;o)
Avatar billede jensgram Nybegynder
25. maj 2006 - 19:51 #10
Så lidt.

(O/T: Karma uden navn er sgu da håbløst!)