Avatar billede gunnarb Mester
08. maj 2001 - 16:23 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Skærmbillede ikke godt ved flytning af vinduer

Der er sket et eller andet med min PC.
Når jeg flytter et  åbent vindue på f.eks skrivebordet bølger det og trækker spor efter sig. Det er noget den pludselig er begyndt med. Kan det have noget at gøre med at jeg ude i dos promp lavede en lille batfil, hvor jeg kunne skifte farver på skærmen i dos. Jeg skulle indsætte Ansi.sys i
config.sys for at programmet skulle kunne virke. Programmet virkede ikke, så jeg slettede Ansi.sys i config.sys igen. Håber ikke jeg har lavet en alvorlig fejl. Måske er skærme bare ved at være udbrændt. Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede grav Nybegynder
08. maj 2001 - 22:23 #1
Du har da forhåbentligt taget backup af alle de dér *.sys filer du har rodet rundt med?!
Avatar billede zemoh Nybegynder
09. maj 2001 - 12:30 #2
Nogle gange kan det være fordi du har strukket dit baggrundsbillede på skrivebordet (hvis du har et baggrunds billede), helt ud til kanten på skærmen... Hvis du har det, skal du højre-klikke på skrivebordet, og under punktet baggrund vælge centreret, i stedet for stræk.....
Avatar billede mr_nba Nybegynder
14. maj 2001 - 21:31 #3
En løsning kunne også være at ikke at bruge \"vis indholdet af mappen, mens der trækkes\". Det er ikke nær så tungt, og burde ikke lave spor.
Du kan slå det fra i \"mappeindstillinger\" i menuen \"vis\" i et hvilken som helst eksplorer-vindue.
Avatar billede isis Nybegynder
16. maj 2001 - 00:51 #4
Hvis det er en skærm med et par år på bagen kan det godt tænkes, at den er ved at være udbrændt.
Især fordi du siger det også bølger når du flytter vinduerne. Hvis dette er tilfældet vil sporet efter vinduet kunne karakteriseres som \"motion blur\" altså et utydeligt spor. Det er nok lettest at bedømme om der er noget galt med skærmen ved at skifte til sort baggrund og have hvid baggrund i selve vinduet. Så burde effekten være tydelig. Jeg har selv oplevet fænomenet ved en gammel skærm, og det virkede også som om det kom pludseligt. Det kan eventuelt være at skærmen skal \"afmagnetiseres\". De dyrere skærme har en \"degauss\"-knap der gør dette.