Avatar billede sofr Nybegynder
24. maj 2006 - 09:40 Der er 5 kommentarer

VPN og exchange server

Jeg har en router der er sat op til at route vpn forbindelser videre til server og det interne netværk.

Brugeren tilføjer post til sin egen outlook hjemme når vpn er oprettet og skal forbinde til exchange server.
IP og brugernavn oversættes fint og uden problemer, men derefter mistes forbindelsen helt og fuldkommen.
Det vil sige at bruger ikke kan oprette forbindelse til sin mailboks og se mails i sin egen outlook hjemme.

Der kan pinges fint fra klient til exchange, så der er forbindelse direkte igennem systemet.

Kan det være en rettighed på exchange server der ikke er sat og hvor udføres dette så ?

Har du andre forslag til hvad jeg kan prøve eller ligger du inde med samme issue, så hører jeg gerne om dette også, så vi måske sammen kan finde en løsning.

Jeg har forsøgt at få hjælp mange steder fra, men ingen har endnu kunnet sige hvorfor exchange server eller intranettet opfører sig sådan, så derfor tilbyder jeg højere point for en løsning.
Avatar billede venturer Nybegynder
24. maj 2006 - 09:44 #1
Kan ikke umiddelbart nikke genkendende til problemet. Men et sted at starte kan være ved at teste RPC forbindelsen.

Når der er oprettet VPN kan du med værktøjet RPCPING teste dette.

Denne artikel beskriver bruge:
http://support.microsoft.com/?kbid=167260

..og værktøjet findes på din Exchange CD i support\rpcping mappen.
Avatar billede sofr Nybegynder
24. maj 2006 - 11:03 #2
Tak, jeg har nu fundet programmet og vil prøve mig frem til at se om det ikke skulle hjælpe.

Jeg forventer dog at opgradere serveren til 2003, så der ved jeg allerede hvordan jeg skal kringle den.

Problemet er nok mest af alt at jeg er kommet ind i virksomheden på et tidspunkt hvor de uden forstand har installeret det hele efter bedste evne og uden forudindgående kendskab til hvad de lavede. Så jeg håber snart på at jeg kan sætte mit præg på netværket og få det sat op efter alle kunstens korrekte regler...

Men tak for hjælpen og på forhånd tak
Avatar billede venturer Nybegynder
24. maj 2006 - 12:19 #3
Ja det er ikke altid sjovt at skulle overtage andres arbejde.
Held og lykke med at få sit eget præg sat :)
Avatar billede venturer Nybegynder
15. juni 2006 - 08:15 #4
Blev det så til en brugbar løsning?
Avatar billede venturer Nybegynder
28. juni 2006 - 18:49 #5
Kan man ikke lige få en update på hvordan det er gået?