Avatar billede mini41 Nybegynder
24. maj 2006 - 08:52 Der er 13 kommentarer

Låse minimeret vindue

Jeg bruger et overvægningsprogram som har statusvindue i et minimeret vindue.
Når jeg så åbner en url og åbnes denne url i mit minimerede vindue. Er det ikke muligt at sikre et minimeret vindue så der ikke kan åbnes deri, feks. ved altid at bne i et NYT vindue ?

Prøv feks. at minimere eksperten og fra "kør" at åbne feks. www.test.dk så åbner den nye side i eksperten (ret bøvlet)
Jeg bruger eksplorer.
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 08:58 #1
<ole>

Brug en HTA til dit minimerede vindue. Det er en specialinstans af IE med andre sikkerheds indstillinger (kan f.eks. afvikle ActiveX uden at spørge om lov). Det ligner og fungerer på mange måder som et alm. Windows program - og overtages ikke:
    http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/hta/hta_node_entry.asp

Et 'cowboy-hack' er bare at omdøbe en HTML-fil til '*.hta' - men du kan ligeså godt lave den ordentligt ... det er hurtigt at lære, når du i forvejen skriver HTML  ;o)

/mvh
</bole>
24. maj 2006 - 09:00 #2
IE - Funktioner - Internet indstilninger - advanceret - [Genbrug vinduer til start af genveje] klikkes FRA !!!
Avatar billede mini41 Nybegynder
24. maj 2006 - 09:04 #3
Sådan :-)

Svar for points.
Avatar billede mini41 Nybegynder
24. maj 2006 - 09:05 #4
Er det muligt at skjule et minimeret vindue feks. i højre side af processlinien (der hvor bla. uret er) ?
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 09:10 #5
Så skal det skrives som et decideret Windows-program. Du kunne f.eks. skrive et program i Visual Studio, der inkluderer en webbrowser-kontrol. Det kan du godt lægge ned i systray
Avatar billede mini41 Nybegynder
24. maj 2006 - 09:11 #6
Huh så er jeg stået af :-)
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 09:15 #7
Hvad skal det kunne ... fortæl, giv info  :)
Avatar billede mini41 Nybegynder
24. maj 2006 - 09:30 #8
Jeg ønsker sådanset bare at dette minimerede vindue ikke er at se i bunden af skærmen.
Kunne det flyttes til højre eller venstre side (ved ikke lige hvad det område hedder) ville det være godt eller hvis man helt kunne skjule det (det skal siges at ved aktivitet i vinduet maximeres det sutomatisk og det skal det stadig kunne)
Avatar billede mini41 Nybegynder
24. maj 2006 - 09:31 #9
sutomatisk=automatisk
Avatar billede olebole Juniormester
24. maj 2006 - 09:45 #10
Kast mig lige en mail på mit: mit-nick [krøllet elefantnæse] gmail.com - så kan jeg lige skrible et lille program til dig. Jeg tror, jeg har et liggende, du kan bruge ... vi kunne da prøve  :)
Avatar billede gratis Nybegynder
24. maj 2006 - 11:59 #11
der er en del freeware programmer der kan minimere til tray: http://www.google.com/search?hl=en&q=minimize+to+tray+%2Bfreeware&btnG=Google+Search
Avatar billede mini41 Nybegynder
06. november 2006 - 20:21 #12
olebole : svar for point så jeg kan lukke det spg.
Avatar billede olebole Juniormester
13. november 2006 - 10:07 #13
Hmmmm ... har ikke været her så meget på det seneste ... sorry  :)