Avatar billede nybro Nybegynder
23. maj 2006 - 19:26 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med MSI K8N Neo Platinium

Hej alle Eksperter.

Jeg er ved at hjælpe min kære lillebror med hans computer som har lavet
ballade i et stykke tid.
Problemerne er følgende:

1. USB portene virker ikke optimalt hvormed et skal forstås at nogen gange
vil de andre gange strejker de.

2. For at par dage siden forsvandt alle spor af onboard netværkskortet.

Jeg har forsøgt at opdatere driver til netværkskortet vha. MSI Liveupdate
dog uden held.

Hvad angå USB har jeg læst mig frem til at det er BIOs der skal opdateres,
men kan dette passe da jeg ikke har gode erfaringer med denne form for
opdatering.

Bundkortet er som sagt MSI K8N Neo Platinium
BIOs v.1.6
ca. 760mb Ram
128 mb grafikkort.

Xp Home

Er der nogen af jeg der har oplevet disse problemer og hvordan løste i dem

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 19:34 #1
lyder som defekt bundkort
Avatar billede nybro Nybegynder
23. maj 2006 - 19:35 #2
Det var ikke lige det svar jeg håbede på ;)
Men lad os høre hvad andre siger.
Avatar billede matcho Nybegynder
23. maj 2006 - 19:50 #3
Kan godt være det er bundkortet,men for at usb vil fungere med windows drivere skal du have mindst sp1 installeret og til netkortet må der være en driver på cden til bundkortet prøv og installere den igen.
Ellers ville jeg nok prøve en format og ny install før jeg smed det ud.
Avatar billede nybro Nybegynder
23. maj 2006 - 20:05 #4
Glemte helt at tilføje at det er Xp Home SP2.
Men hvad siger i til at USB problemet kan skyldes BIOs?
Avatar billede matcho Nybegynder
23. maj 2006 - 20:19 #5
Det skal være aktiveret hvis det er highspeed men det er det ved de fleste som standard.
Avatar billede nybro Nybegynder
23. maj 2006 - 22:21 #6
både 1.1 og 2.0 er aktiveret i BIOs. POrtene virker dog men ikke optimalt.
en anden ting jeg lige vil tilføje er at MSI i påstår at jeg skal hente driver til USB fra MIcrosoft hp. Kan dette passe idet jeg ikke kan finde den der?
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 22:33 #7
usb driverne ligger i sp2. Gå i kontrolpanel, vælg system, fanebladet hardware, enhedshåndtering se om der er en gul cirkel med et udråbstegn ved nogen af enhederne.. Hvor stor er din strøm forsyning?
Avatar billede nybro Nybegynder
23. maj 2006 - 22:42 #8
ingen gule udråbstegn. PSU er på 400 W og GFW er et gammelt fx5200 så der burde være strøm nok.

Nu kommer jeg ind på noget andet. Kan nogen svare mig på hvorfor XP ikke genkender en HP all in one printer når man installere den? Det er grunden til at jeg mistænker at der er en USB fejl :(
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. maj 2006 - 22:48 #9
fulgte der en cd med printeren? Installerede du de ting til den?
Avatar billede nybro Nybegynder
23. maj 2006 - 22:53 #10
ja.. der var en cd med og jeg fulgte vejledningen til punkt og prikke. Det mystiske er at jeg ved hjælp af Win tilføj/fjern hardware fik den op og køre men den kan ikke findes af HP eget program der samler alle HP enheder.
Avatar billede nybro Nybegynder
23. maj 2006 - 22:55 #11
samlingsprogrammet skal bla. bruge til at skanne og uden denne virker skanner ikke
Avatar billede nybro Nybegynder
24. maj 2006 - 17:30 #12
Efter nogen overvejelser har jeg lagt en plan:

1. OPdatering af BIOs.
2. Ny WIN Xp installation
3. Test
3a. Virker = :)
3b. Virker ikke = storskrald.

Hvad siger I til min plan?
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2006 - 18:29 #13
3b virker en anelse drastisk ;)
Avatar billede nybro Nybegynder
24. maj 2006 - 18:39 #14
Der er jo ikke andet at stille op
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2006 - 18:58 #15
så vil jeg gerne have det hvis det når så vidt, skal nok betale fragten
Avatar billede nybro Nybegynder
24. maj 2006 - 19:27 #16
sender en meddelse hvis det bliver aktuelt. skal nok også smide et svar med hvad resultatet blev. HVis du og matcho smider et svar så dele jeg pointene mellem jer.
Avatar billede matcho Nybegynder
24. maj 2006 - 19:29 #17
Er spændt på resultatet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2006 - 19:50 #18
samme her.. Hvis det er så drgonzo@ofir.dk
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2006 - 20:17 #19
tror du skal markere navnene nede til venstre inden du accepterer
Avatar billede drgonzo Praktikant
24. maj 2006 - 20:18 #20
ah der kom den he he