Avatar billede radiv Nybegynder
23. maj 2006 - 14:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Pixelfejl eller ridser?

På skærmen på mit nyindkøbte kamera er der noget der enten er pixelfejl eller en anden form for fysisk defekt.

http://static.flickr.com/56/151765869_2dfc8323b0_b.jpg

Hvad ligner det mest, I som har erfaring med sådant noget?
Avatar billede peet49 Nybegynder
23. maj 2006 - 14:49 #1
Det ligner pixelfejl
Avatar billede robotten Praktikant
23. maj 2006 - 14:51 #2
Ligner to hak i skærmen. Klart en om'er fra forhandleren :)
Avatar billede robotten Praktikant
23. maj 2006 - 14:52 #3
Hmmm... ikke enige :)

Jeg bemærker, at der er skygger på de to mærker, der indikerer de går indad i displayet. En Pixelfejl er kun en enkelt lys prik.
Avatar billede radiv Nybegynder
23. maj 2006 - 15:20 #4
Jeg kan desværre ikke sige sikkert om de to mærker var der når jeg åbnet æsken, eller om de er kommet efter nogle dages brug. Skal der meget til før skærmen bliver beskadiget på den måde (det synes jeg ikke har været et problem med tidligere kameraer)?

Og om det er en pixelfejl, er det nok til at jeg skal kræve et nyt kamera?
Avatar billede robotten Praktikant
23. maj 2006 - 15:26 #5
Nu kan jeg ikke lige se, om det er et dyrt kamera eller ej, om det kan betale sig at repererer på. Det ligner et Canon, så det er måske muligt at få overslag over en reparation, hvis det er skader du selv har lavet - hvilket jeg desværre tror, udfra billedet. Sådanne mærker vil du have haft set allerede ved åbning og første ibrugtagning, i så fald de var der.
Avatar billede radiv Nybegynder
23. maj 2006 - 16:30 #6
Det er et Ixus 55, og jeg har forgæves forsøgt at få fat i Canons værksted for at få svar på det samme - kan det betale sig at reparere, og er det noget "medfødt" eller noget selvgjort.
Når jeg kigger godt efter ser det ud til at mærkerne er der også når skærmen er slukket, og det udelukker vel pixelfejl :-(

Tak for din hjælp - kom med et svar så får du point.
Avatar billede robotten Praktikant
23. maj 2006 - 17:28 #7
Du må nok leve med det, ja.
Avatar billede robotten Praktikant
23. maj 2006 - 17:29 #8
:)
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. maj 2006 - 08:54 #9
Sådan noget vås. Pixelfejl kan kun ses med skærmen ON.
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. maj 2006 - 08:55 #10
Se bort fra min kommentar - hører ikke hjemme her-sorry