Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
22. maj 2006 - 22:33 Der er 2 kommentarer

Kommunikation mellem 2 xml filer

Hej,

Jeg har et spg. vedr. flash og XML

Jeg vil gerne lave en nyhedsfunktionalitet vha. af xml. Jeg ønsker at lave en boks hvor den loader flash overskrifterne ind og en boks hvor selve nyhederne skal komme ind.

Jeg kan sagtens finde ud af at loade de to respektive xml filer (overskrift.xml og indhold.xml) ind i de to bokse, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få overgangen til at fungere.

Altså hvis man trykker på en af overskrifteren i oversigtsboksen (den som loader overskrift.xml) ind, så skal den loade en selvstændig xml over i indholds boksen

E.g. man trykker på nyhedsboksen med overskrift fra d. 22/5/06 - så skal den åbne 220506.xml over i indholdsboksen - hvordan hulen scripter man dette ??
Avatar billede kragekjaer Praktikant
22. maj 2006 - 23:59 #1
Hvorfor dog benytte to XML-filer, brug en samlet.
Avatar billede plastic.gangsta Nybegynder
23. maj 2006 - 17:19 #2
Ja, det kunne man sådan set også gøre - mine XML skillz er dog ikke særligt gode, så jeg syntes bare det var nemmere at bruge 2 - men hvordan kan man via XML fil gøre således at når teksten bliver vist i flash at når man så trykker på den at den så kalder en funktion eller noget andet actionscript i flash ??