Avatar billede zenzay Nybegynder
22. maj 2006 - 21:04 Der er 13 kommentarer

PC Kan ikke finde lydkort

Hej...
Jeg har lige formateret min computer. Da jeg vil instalere lyd driveren, siger den:
"Device doesn't exist or maybe removed by manually, please plug in device or reboot and try install again"
det skal siges at det er et onboardt lydkort, og derfor forstår jeg ikke at den siger det ikke eksistere.

Håber der er en der kan hjælpe!!
22. maj 2006 - 21:13 #1
Model/type/fabrikat ?
Avatar billede zenzay Nybegynder
22. maj 2006 - 21:30 #2
Bundkortet er et P5AD2-E Premium.
lyd driveren er C-Media CMI9880 Audio driver..
22. maj 2006 - 21:38 #3
... en den overhovedet med i "Enhedshåndteringen" ?
Avatar billede zenzay Nybegynder
22. maj 2006 - 21:56 #4
nej... computeren finder den slet ikke.. syns det er meget underligt! kan lydkortet være stået af?
22. maj 2006 - 22:01 #5
Check i BIOS om den skulle være (de)aktiveret der.

Evt. LOAD BIOS DEFAULT...
Avatar billede zenzay Nybegynder
22. maj 2006 - 22:09 #6
Har jeg prøvet.. hjælper desværre heller ikke..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. maj 2006 - 23:44 #7
Det er sikkert fordi du allerførst skal have fat i chipsetdriveren til dit bundkort.:o)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. maj 2006 - 08:21 #9
?
Avatar billede fuglen1 Novice
24. maj 2006 - 10:19 #10
Zenzay: Har du tjekket at der ikke er nogle gule streger under system enheder i enhedshåndtering.

Har selv været ude for det med et anden asus kort hvor pcidevice unsystem enheder var markeret med et gult udråbstegn og først det blev fjernet så fandt den det onboard lydkort og så kunne instalere det.
Avatar billede zenzay Nybegynder
24. maj 2006 - 18:18 #11
John: Linket du sendte ville ikke virke og en søgning på google gav heller intet resultat..

Fuglen: Jeg havde tjekket det, og undrede mig også over at der var et gult udråbstegn ud for noget der hed PCI Device.. det har der aldrig været før og aner ikke hvad det er..

Det endte med at jeg formaterede for 4 gang og vupti så virkede det pludselig!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
24. maj 2006 - 19:04 #12
Godt du fik det til at virke tihvertifald:-)
Avatar billede fuglen1 Novice
24. maj 2006 - 20:10 #13
Mit gæt er pci device er det der ligger for at bruge det indbygge lydkort.
Drivere til pci portene på bundkortet

Men nogle nødvendige drivere som ikike er blevet instaleret fra starsten af.
Driverne kan opdateres uden nogen form for skiver eller noget.
Har her aldirg været udssat for det før