Avatar billede andyand Nybegynder
22. maj 2006 - 16:22 Der er 9 kommentarer

OEM WIN install sort skærm

Hey Hej, jeg købte mig en OEM windows og gik igang med at installere den på min PC hvor jeg havde en snusket win version. halvevjs igennem inst. (der omkring hvor man indfører tid osv)forlader jeg den i 30 sek. da jeg kommer tilbage: sort skærm! dvs jeg ku se på powerknappen at pc'en slet ikke sender noget ud til skærmen.  Installationen er tilsyneladende ikke færdig? jeg har prøvet div genstarter med og uden min OEM win CD men der sker ikke en meter.. kan nogen hjælpe en desp. mand?
22. maj 2006 - 20:38 #1
Dvs. kommer der INGENTING på skærmen ? Heller ikke POST (Power On Self Test)beskeder ?

Eller præcist hvor går det galt ?
Avatar billede andyand Nybegynder
23. maj 2006 - 09:11 #2
som det er nu tænder jeg den som normalt, så siger den et enkelt dut som normalt og efter ca 5 - 10 sek siger den et dut igen, men på intet tidspunkt "tænder" den for skærmen..
23. maj 2006 - 10:58 #3
... så har det ikke noget med din XP instalation at gøre...
Alle PC'er i verden vågner op med en eller anden form for skriverier på skærmen når de tændes; uanset hvad der er på HD'en.
Eks:
http://www15.big.or.jp/~yamamori/sun/boot/poweron-bios.gif

For at dele problemet på midten (forventer at du HAR checket skærmkabel/stik/...):
* Prøv SKÆRMEN på en anden putter om den ka' noget som helst.
* Prøv en ANDEN SKÆRM på din putter om der kommer noget som helst signal fra den.
* Hvis muligt et andet SKÆRMKORT i din putter
* Hvis muligt nulstille/reset BIOS batteri. Du skal åbne putter og finde det lille flade/runde batteri og ta' det ud en håndfuld minutter. 230V stikket fra!
Eks:
http://www.esports.nu/skrivelser_img/249/anslutningar.jpg
Evt. en lille jumper tæt ved ka' gøre det samme.
Eks:
http://www.mundopc.net/cursos/bios/images/cmosjp.jpg
http://www.pcstats.com/articleimages/iwillbd133_detail3.jpg
http://www.megaoverclock.it/BIOSACCESSOJIMPER2.jpg
http://www.computerworld.no/bildearkiv/77C9DBE7-C969-EC33-77EFB0224EAC9541.jpg

Generelt: Fortæl lidt mere om din putter...
Avatar billede andyand Nybegynder
23. maj 2006 - 11:32 #4
mange tak for info det vil jeg prøve altsammen idag... mht info så er det min lille (ikke så interessante) arbejdsPC som er så relativt lowspec'et at jeg ikke har gidet at huske i hovedet hvad den består andet end jeg mener det er en AMD 1500/ca 700MB ram/Nvidia ? 128MB maskine - kan ikke huske Motherboarde fabrikat.
Avatar billede andyand Nybegynder
23. maj 2006 - 12:09 #5
hej prøvede med batteri+jumper, det hjalp desværre ikke. mht øverste link(poweronbios) så vises den heller ikke. jeg har altid haft to grafik kort (til to skærme) og har nu prøvet at have dem på én af gangen men desværre..pcen summer men sender ikke noget op til skærmene
23. maj 2006 - 23:28 #6
Lige en hurtig:
Jeg er 'ligeglad' med HD - extra kort osv.
Kun minimal konfiguration for at se/høre om den vil noget som helst...

Enten er der 'et eller andet' som du gør forkert eller så er MB ell. CPU DØD ???
Avatar billede andyand Nybegynder
29. maj 2006 - 12:52 #7
tak for svar.. hvordan ser jeg om det er cpu eller MB der er døde?
29. maj 2006 - 13:00 #8
Hmmm... det er et godt spm. ...
Avatar billede mikmak2000 Nybegynder
30. maj 2006 - 20:34 #9
Ud fra det éne beep lyder det som om du har en AMIBIOS og en memoryfejl.
Du fejlsøger memory på følgende måde:
1. Hvis der er flere klodser i tager du alle ud og tænder derefter pc'en. Så skulle du gerne få en ren tudekoncert. Hvis det er tilfældet, så fortsæt med punkt 2. Er det derimod samme beep du får, gå til punkt 6.
2. Test klodserne enkeltvis ved at sætte dem i slot 1 og tænd pc'en
3. Hvis du får liv i pc'en med nogle af klodserne men ikke med en eller flere andre så har du synderne og de må en tur forbi elektronikskrald (husk nu at man ikke smider elektronik i den alm. skraldespand! http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=4943 :) Saml pc'en igen og ærg dig over ikke at have så meget memory og gå til punkt 5.
4. Hvis der stadig ikke er liv, prøves der med memory i slot 2 istedet, og så fremdeles, så du får testet alle motherboardets slots. Hvis du får liv i pc'en på denne måde, har du en defekt memmory slot. Du kan køre videre ved at bruge de tiloversblevne eller skifte motherboard. Hvis der stadig ikke er resultat, gå til punkt 6.
5. Hvis du har mulighed får det så prøv klodsen i en anden pc (der vel at mærke understøtter ramtypen). Kommer der liv i den så prøv at køre http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp
6. Major malfunction! Pil alt af motherboardet i denne rækkefølge indtil du får en anden beeplyd (tænd pc'en mellem hvert indgreb): alle kabler med undtagelse af strøm og pcspeaker, alle pci/agpkort med undtagelse af grafikkort, grafikkort (et af gangen), memory, cpu. Den SIDSTE ting der IKKE ændrer lyden, er den der er i stykker. Altså: hvis du hiver memory ud og lyden ændrer sig så var det grafikkortet der var defekt.

Pyyha - held og lykke :)